Článek
Ve spotech sociálních demokratů pod taktovkou centrálního vedení kampaně zaznívá komentář připomínající "vyhynulé" filmové týdeníky, který seznamuje diváka s nepopulárními kroky vlády, které mají dopadnout na různé představitele sociálních vrstev.
Soc. dem. ve svých klipech prezentuje dělníka, důchodkyni, hasiče a matku, kteří po doznění komentáře deklarují protest vůči plánům garnitury a s prohlášením „nadávat jen v hospodě nemá cenu“ resp. „je potřeba, aby tyto nesmysly někdo zastavil“ deklarují své odhodlání jít volit senátora ČSSD.
Sociálním demokratům ve spotech nelze upřít srozumitelnost jejich protestního programu, chybí tam však jakákoliv snaha o ozvláštnění - vtip, nadsázka, využití interaktivních možností filmu.
Odvážný je v tomto ohledu jen spot brněnského primátora Romana Onderky (ČSSD) Primátor prostřednictvím svého psíka vychvaluje své úspěchy, jichž dosáhl ve vedení města, ale i třeba u žen.
Na podobné vlně se nesou i klipy občanských demokratů. Spokojenost obyvatel Prahy 6 se svými loutkovými kandidáty do Senátu Tomášem Chalupou a Petrem Bratským obdivuje Hurvínek se Spejblem, klip pražského radního Rudolfa Blažka představuje „Rudka“ jako bojovného, pracovitého, nekonfliktního sportovce se smyslem pro fair play s konzervativně početnou rodinou a brněnský senátor Tomáš Julínek si pozval na svůj operační stůl komika Bolka Polívku, který se doplňuje k sobě neodmyslitelnou lahví slivovice.
Zaujmout může i muzikálová verze volebního spotu o animovaném starostovi a jeho malovaném městu, s níž se vytasil šéf liberecké radnice Jiří Kittner. Jeho klip vzbudil pozornost zejména tím, že připomněl i nechvalně známé projekty v Liberci. [celá zpráva]