Článek
Nejvíce lidí využívá koridorovou trať z Prahy na Kolín. Vytíženy jsou rovněž úseky směrem na Benešov, Beroun, Nymburk, respektive Milovice a Kralupy nad Vltavou. Na všech výše uvedených překročil počet cestujících hranici 25 000 osob denně.
Nejvytíženější úseky | |
---|---|
trať - úsek - směr | počet cestujících |
011 Praha – Praha-Klánovice (-– Kolín) | 37 903 |
221 Praha – Praha-Uhříněves (– Benešov) | 34 886 |
171 Praha – Praha-Radotín (– Beroun) | 27 425 |
231 Praha – Praha-Horní Počernice (– Nymburk/Milovice) | 26 675 |
zdroj: Ropid |
Proti situaci před deseti lety se počet cestujících zdvojnásobil. Meziroční nárůst představoval tři procenta. Většina lidí (59 procent) využívá jízdenky pražské integrované dopravy (PID).
Nádraží ve Vysočanech projde rekonstrukcí, trať z Prahy do Lysé čeká modernizace
Nejvytíženějším terminálem v rámci PID je hlavní nádraží, které využilo 68 939 lidí. Následuje Masarykovo nádraží (34 650) a Smíchov (14 752).
🚉 Počet lidí ve vlacích PID v Praze stále roste, v roce 2019 to bylo už 161 000 cestujících denně, což je dvakrát více...
Zveřejnil(a) Pražská integrovaná doprava dne Středa 12. února 2020
Staniční síť se příští rok rozšíří o zastávky Eden a Zahradní Město. Plánována je i zastávka Rajská zahrada. S nárůstem počtu cestujících se zejména ve špičkách projevuje nedostatečná kapacita souprav i tratí. Těch totiž v porovnání s počtem cestujících přibylo minimálně.
Drahám přibyly tři miliony cestujících
Systém pražských příměstských linek vznikl před čtvrt stoletím a v rámci železnice je označován písmenem S. Jsou do něj zapojeny i některé rychlíkové spoje.