Hlavní obsah

Vlaky u Černošic se málem srazily, Správa železnic ale nejprve přiznala jen poruchu

Ve čtvrtek 22. srpna nastala ve středočeských Černošicích na frekventované a opravované železniční trati na Beroun a Plzeň velmi nebezpečná situace. Dva vlaky zastavily jen sto metrů od sebe, Správa železnic ovšem referovala jen o poruše trakčního vedení. Případ tak nezačala ihned šetřit Drážní inspekce, ačkoliv si to závažnost situace vyžadovala.

Foto: Správa železnic

Ilustrační foto

Článek

A co se vlastně stalo? V černošických Mokropsích nejprve vlak CityElephant skutečně asi ve 13.30 ve čtvrtek poškodil trakční vedení. Jenomže přijížděly vlaky další a jeden z nich železničáři pustili do obsazeného úseku.

Vlakové koridory zabezpečíme, rezignaci nechystám, říká Kupka

Ekonomika

Vlak zastavil až v nebezpečné stometrové vzdálenosti od soupravy CityElephant, roli hrála i poškozená trakce. Podle serveru zdopravy.cz do stojícího vlaku souprava nenarazila jen proto, že i u něj se strhlo trakční vedení. Server chybu zhodnotil jako jednoznačné zavinění obsluhy hradla v Kazíně. A vinil Správu železnic, že se snažila událost ututlat.

Mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová uvedla, že se zaměstnanci snažili trať uvolnit, proto o události neinformovali. „Vlivem okolností s cílem zprovoznit úsek co nejrychleji opomněl vyšetřující zaměstnanec tuto událost nahlásit a učinil tak až následující den,“ přiznala pro server. Zaměstnanec to nahlásil Drážní inspekci, která se tak o chybě dozvěděla se zpožděním, a nemělo už smysl událost šetřit.

Server zdopravy.cz tvrdí, že oznámení bylo podáno až poté, co na událost upozornil. „Oznámení o jízdě do obsazeného oddílu se v hlášeních objevilo až v pátek večer, poté co deník Zdopravy.cz na událost upozornil,“ napsal server.

SŽ: Pochybení zaměstnanců vyšetříme

Pro Novinky se Správa železnic vyjádřila, že úmyslem rozhodně nebylo něco tajit či poskytovat nepřesné údaje. I zde podle mluvčí sehrál svou roli lidský faktor. „V úseku došlo primárně k poškození trakčního vedení, takto se tedy událost i ohlásila. V té době jsme informací o nedovolené jízdě následujícího vlaku nedisponovali,“ vysvětlovala prodlení s uznáním mimořádné události.

Až při vyšetřování poruchy trakčního vedení podle ní zmíněný zaměstnanec železniční správy zajistil i podklady k nedovolené jízdě vlaku. Věc však ihned nenahlásil, učinil tak až druhý den. „Pochybení konkrétních zaměstnanců budeme řešit a vyvodíme opatření, abychom takovým událostem předešli v budoucnu,“ dodala Friebová.

Incident šetří ministerstvo

Incident nyní začalo řešit ministerstvo dopravy. „V návaznosti na uvedenou událost proběhne na Správě železnic státní dozor Drážního úřadu. Podle jeho výsledků rozhodneme o eventuálním dalším postupu,“ sdělil redakci František Jemelka, mluvčí resortu vedeného Martinem Kupkou (ODS).

Strojvedoucí RegioJetu před nehodou minul dvojí varování

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám