Hlavní obsah

Vláda spouští další vlnu informační kampaně. Za 22 milionů

S novým rokem spouští vláda Petra Fialy (ODS) další vlnu kampaně Česko informuje. Cílem je představit legislativní změny. Trvat má až do června, kdy se konají evropské volby, a stát bude téměř 22 milionů korun. Podle politologa Lukáše Valeše je to zbytečné vyhazování peněz, protože vláda má jiné kanály, jak s lidmi komunikovat.

Foto: Michaela Říhová, ČTK

Tisková konference vlády po jejím mimořádném zasedání ve čtvrtek 21. prosince. Na snímku premiér Petr Fiala

Článek

„Předmětem komunikace je pravidelné informování o změnách, nařízeních, benefitech a dalších úpravách vycházejících z legislativního procesu, jež mají vliv na každodenní život,“ sdělil Právu mluvčí vlády Václav Smolka.

„Součástí může být i akutní či krizová komunikace v případech nenadálých událostí, jež vyžadují rychlou reakci státu, nebo i komunikace jak v kontextu historického vývoje České republiky, tak aktuálního dění,“ dodal.

Smlouva byla zveřejněna v registru smluv před Vánoci. Úřad vlády si u společnosti Lion Communications, s.r.o., objednal nákup mediálního prostoru za 21 925 336 korun s DPH. Stejná společnost vedla už v létě první část vládní informační kampaně, i ta vyšla na více než 21 milionů korun. Podle Úřadu vlády agentura nabídla nejnižší cenu.

Milionová kampaň vnitra se rozjela, web proti lžím ale negarantuje pravdu

Internet a PC

„Kampaň byla vysoutěžena prostřednictvím Dynamického nákupního systému ministerstva vnitra. Jde o pokračování kampaně, která byla zahájena v druhé polovině roku 2023 a obsah je stejně jako v minulosti vytvářen ve spolupráci s jednotlivými resorty, které taktéž nominují témata pro komunikaci,“ uvedl Smolka.

Kampaň poběží do června v online prostoru, na venkovních reklamních plochách a v rádiu.

Informovat bude například o konci povinnosti řidičů nosit u sebe řidičský průkaz, o změnách ve výši rodičovského příspěvku nebo o screeningu karcinomu prostaty.

Nejedná se přitom o jedinou informační kampaň, kterou ministři platí z peněz daňových poplatníků. Plakátovou kampaň spustilo už na podzim ministerstvo vnitra. Jejím smyslem je bojovat s dezinformacemi. Podle smluv z registru vyjde na 42 milionů korun a skončí letos v listopadu, tedy po krajských volbách.

Plakáty odkazují na web nenaletět.cz, na kterém nyní vnitro občany například seznamuje se skutečností, že převaděčům hrozí až osm let vězení, se žádostí o rodičovský příspěvek nebo s online vyřízením řidičáku, tématem je i trestní postih za cílené lhaní.

Politolog: Vláda má dost jiných kanálů

Podle politologa Valeše jsou podobné vládní infokampaně zbytečné, protože ministři mohou své kroky sdělovat veřejnosti například na tiskových konferencích v parlamentu, které přenášejí média.

„Vláda má přece dostatečné množství jiných kanálů, kterými může komunikovat s občany. Toto je jen vyhazování peněz, možná vyvolané zoufalstvím, protože komunikace je Achillova pata vlády,“ řekl Právu Valeš.

„Kabinet by měl vyhodnotit, jaké jsou výsledky takových kampaní. Už se jich uskutečnilo několik, nikdo však neví, zda byly prostředky vynaložené účelně, jestli se informovanost lidí zlepšila,“ dodal. Potíže vlády v komunikaci podle Valeše kampaň nevyřeší.

Spolu, ale bez sebe. Strany koalice rozjely kampaně do eurovoleb

Domácí

Související články

Výběr článků

Načítám