Hlavní obsah

Vláda do konce března spustí očkovací kampaň. Má stát přes 50 milionů

Na konci března se v televizi rozběhne kampaň na podporu očkování proti covid-19, uvedl to šéf vládního odboru komunikace Vladimír Vořechovský. Ten před několika dny podepsal smlouvu v hodnotě čtyř milionů korun na přípravu kampaně, dalších 50 milionů korun vydá resort zdravotnictví na nákup mediálního prostoru.

Foto: Úřad vlády ČR

Vizuály navigačního systému pro očkovací centra

Článek

„Přípravy kampaně jsou v plném proudu, pracuje se na webových stránkách, dotáhl se navigační systém pro očkovací centra a 22. března se bude natáčet klíčový TV spot, který bude veřejnosti představen do konce března,“ řekl Vořechovský Novinkám.

Součástí televizního klipu by měly být osobnosti, které „krize zasáhla“. Bližší podrobnosti zatím Úřad vlády zveřejnit nechce.

Úřad vlády redakci poskytl vizuály, které mají být použity jako součást navigačního systému pro očkovací centra. „Začátkem příštího týdne je budeme nabízet nemocnicím a regionům k volnému využití,“ uvedl Vořechovský.

Foto: Úřad vlády ČR

Vizuály navigačního systému pro očkovací centra

V registru smluv je již zveřejněna smlouva se společnostní ARAs, které úřad za kreativní část zaplatí 4 198 702 korun. Návrh stál podle Vořechovského jen symbolickou korunu, peníze jdou hlavně na produkci – režii, kameru a další práce.

Vláda ztratila důvěru lidí, že epidemii zvládá

Domácí

Ministerstvo zdravotnictví pak za 50 milionů korun nakoupí mediální prostor v televizi a dalších komunikačních platformách.

Podle zdrojů Novinek resort již na začátku března vybral vítěznou mediální agenturu, která má nákup zajistit, její jméno však zatím odmítá zveřejnit. Stále totiž běží 15denní lhůta, po kterou se účastníci výběrového řízení mohou odvolat.

Blatný oznámil milion vyočkovaných dávek vakcín

Domácí

Samotnou kampaň mělo původně připravit přímo ministerstvo zdravotnictví. Do konce roku to však neudělalo, a tak úkol převzal přímo Úřad vlády.

Podle plánů vlády má co nejefektivněji oslovit požadovanou cílovou skupinu, která bude při očkování zrovna na řadě. Na základě natočeného TV spotu, který kampaň na konci března odstartuje, se budou vytvářet i další vizuály, například pro inzerci do novin.

Influenceři znovu na scéně

Kampaň má dále zahrnovat i vzorová řešení pro sociální sítě či doporučení, jak pracovat s influencery. Případná jména jsou podle Vořechovského součástí aktuálně probíhajících jednání s agenturami.

Krize nekrize, vláda si objednala propagaci na TikToku za půl milionu

Domácí

Jeden pokus o očkovací kampaň už ve Strakově akademii proběhl koncem ledna. Za cíl si dávala boj proti dezinformacím. Vořechovský tehdy podepsal smlouvu na nákup mediálního prostoru v hodnotě 500 tisíc korun.

Šlo o peníze na podporu sedmi videí, které vytvořili influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab. V nich vystoupil například epidemiolog Petr Smejkal, imunolog Zdeněk Hel či ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO). Vláda nakonec po vlně kritiky dala od projektu ruce pryč a influenceři se peněz na nákup mediálního prostoru vzdali.

Smejkal z IKEM bude „tváří pandemie“

Domácí

Zdravotníci v České republice dosud podali víc než milion dávek vakcín. Aspoň jednu dávku očkování dostalo přes 700 tisíc lidí, skoro 300 tisíc obyvatel má obě dvě potřebné dávny. Vakcínu dostávají přednostně senioři nad 70 let a zdravotníci, očkují se i učitelé. Od dubna, kdy má přijít do ČR téměř 2,5 milionu vakcín, by se však mohla registrace k očkování otevřít i pro další věkové skupiny či klíčové profese.

V tempu očkování ale Česko mezi státy EU pokulhává. Výtky se již dříve objevily i k tomu, že desítky tisíc vakcín ležely ve skladech, důvodem byl podle premiéra Andreje Babiše (ANO) problém s výběrem distributora.

Česko patří ve vakcinaci mezi nejhorší v Evropě, 180 tisíc dávek leží ve skladech

Domácí

Výběr článků

Načítám