Článek
Langer chce například zřídit speciální policejní složku spadající pod Útvar pro odhalování organizovaného zločinu, která by se zabývala pouze touto problematikou.
Langer chce například zřídit speciální policejní složku spadající pod Útvar pro odhalování organizovaného zločinu, která by se zabývala pouze touto problematikou.
Langer chce například zřídit speciální policejní složku spadající pod Útvar pro odhalování organizovaného zločinu, která by se zabývala pouze touto problematikou.Návrh také předpokládá zákaz výkupu autovraků nebo jejich částí bez dokladu původu a zavedení povinnosti přesně identifikovat autovrak a jeho podstatné části určené k prodeji, aby bylo možné dohledat jejich původ. Pokud nepůjde původ havarovaného auta nebo jeho části doložit, nemohlo by se již auto či jeho část použít a muselo by se zničit.
Langer chce například zřídit speciální policejní složku spadající pod Útvar pro odhalování organizovaného zločinu, která by se zabývala pouze touto problematikou.Návrh také předpokládá zákaz výkupu autovraků nebo jejich částí bez dokladu původu a zavedení povinnosti přesně identifikovat autovrak a jeho podstatné části určené k prodeji, aby bylo možné dohledat jejich původ. Pokud nepůjde původ havarovaného auta nebo jeho části doložit, nemohlo by se již auto či jeho část použít a muselo by se zničit.
Důvodem je zkušenost řady policistů, kteří podle materiálu na vrakovištích často nacházejí části vozidel s odstraněnými či pozměněnými VIN kódy (Identifikační číslo vozidla). Výjimkou nejsou ani součástky z ukradených aut a vraků, které nebyly odhlášeny z evidence motorových vozidel, a to včetně dokladů a registračních značek. Kontrolované provozovny také většinou nemají povolení k nakládání s odpady a autovraky vykupují lidé bez řádného oprávnění, kteří pak vyřazená vozidla nabízejí k prodeji na náhradní díly.
Důkladnější kontroly při technických prohlídkách
Zákon by měl také přesně definovat, co to je totálně havarované vozidlo. Takový vrak by se likvidoval a nesměl by se využít ani na součástky.
Zákon by měl také přesně definovat, co to je totálně havarované vozidlo. Takový vrak by se likvidoval a nesměl by se využít ani na součástky.
Zákon by měl také přesně definovat, co to je totálně havarované vozidlo. Takový vrak by se likvidoval a nesměl by se využít ani na součástky.Dalším krokem k omezení krádeží aut a obchodování s nimi by měly být důkladnější evidenční prohlídky. Ty se nyní provádějí v rámci technické prohlídky, kdy pracovníci stanic technické kontroly (STK) kontrolují, zda údaje o autě uvedené v dokladech odpovídají reálnému stavu. "Současné metody používané v STK již nejsou dostatečné pro prověrku identity vozidla a jeho částí," konstatuje ale ministerstvo. Technici totiž často nevědí, kde mají identifikační údaje hledat, nerozumí složitým kódům a u moderních aut se k nim ani nemohou dostat.
Zákon by měl také přesně definovat, co to je totálně havarované vozidlo. Takový vrak by se likvidoval a nesměl by se využít ani na součástky.Dalším krokem k omezení krádeží aut a obchodování s nimi by měly být důkladnější evidenční prohlídky. Ty se nyní provádějí v rámci technické prohlídky, kdy pracovníci stanic technické kontroly (STK) kontrolují, zda údaje o autě uvedené v dokladech odpovídají reálnému stavu. "Současné metody používané v STK již nejsou dostatečné pro prověrku identity vozidla a jeho částí," konstatuje ale ministerstvo. Technici totiž často nevědí, kde mají identifikační údaje hledat, nerozumí složitým kódům a u moderních aut se k nim ani nemohou dostat.
"Částečně i v důsledku této skutečnosti jsou dnes v registrech evidována i taková vozidla, která vykazují zásahy do identifikačních znaků, chybějící identifikační znaky nebo zjevný nesoulad identifikačních znaků s doklady či registrem, a to i přesto, že prošla několika technickými kontrolami, jejichž součástí je ze zákona i evidenční kontrola," uvádí materiál, který posoudila vláda.