Článek
Díky tomu se tady sjely opravdové skvosty. O jejich výběru a účasti v závodě rozhoduje i Národní technické muzeum, které hodnotí technický stav a originální vzhled.
Nejstarším byl dvoumístní roadster Buick z roku 1908, hned za ním Hupmobile z roku 1911 nebo Ford T z roku 1913. Pozornost na sebe poutala i další auta. Některá z nich se proslavila i ve filmech, například model Škoda Laurin z roku 1927 mohli diváci vidět v seriálu Bylo nás pět, ve filmech Anděl s ďáblem v těle nebo Hlídač č. 47 a Indiana Jones. Proslavený v seriálu První republika byl i další účastník víkendových závodů, a to Cadillac s rokem výroby 1917.
Protože technické parametry účastníků rallye jsou velmi odlišné, některé vozy mají výkon pod dvacet koňských sil a jezdí maximálně padesátkou, jiné už pod kapotou mají silnější motory a vytáhnou to i na 120 km/h, musí se přizpůsobit pravidla závodu.
Ve čtyřech kolech takzvané jízdy pravidelnosti se jezdci snaží zajet všechna čtyři kola ve stejném čase. Prvním kolem v jízdě do vrchu Kaňk si jezdec stanoví svou vlastní metu a v následujících se jí snaží přiblížit. „Vítězí ten, jehož časy se nejvíc přiblíží jeho prvnímu zajetému kolu,“ vysvětlila ředitelka Pohlová.
Kromě závodu byla součástí i spanilá jízda po Kutnohorsku, tentokrát kolona zamířila na zámek ve Žlebech, cestou se majitelé pochlubili svými nablýskanými vozy třeba i v Čáslavi.