Hlavní obsah

Větší prostor než v EU budeme mít na Východě, tvrdí šéf Hamé

Novinky, Stanislav Ptáčník
PRAHA

Tuzemská jednička na trhu s konzervárenskými výrobky, akciová společnost Hamé Babice, se na vstup České republiky do Evropské unie dlouhodobě připravuje a již dnes splňuje veškeré technologické a hygienické požadavky s tím související.

Foto: Zlata Součková

Vizuální styl projektu Křesťanské Vánoce

Článek

"Vstup do EU je pro nás velká výzva, je to obrovský trh," řekl Právu generální ředitel a předseda představenstva Hamé Leoš Novotný. Jak podotkl, firma jen v posledních pěti letech investovala do rozvoje výrobních technologií, ale i do obchodních aktivit či do propagace svých značek více než miliardu korun.

"Již dnes máme uzavřeny smlouvy o dodávkách některých výrobků do mezinárodních obchodních sítí, a to i v zemích EU," dodal.

Východní trhy jsou měkčí

"Myslím si, že české potraviny by se časem měly prosadit i na Západě. Pro nás však v první etapě bude perspektivní hlavně střední a východní Evropa. Výrobu a obchod chceme směřovat na Východ, zvláště pak do Ruska. Tamní potravinářské trhy jsou přece jen měkčí a šance na uplatnění našich výrobků jsou zde větší," uvedl Novotný.

Až jako druhý krok vidí šéf Hamé uplatnění se na trzích současné EU. Příležitost spatřuje firma ve výrobě tzv. privátních značek pro významné obchodní řetězce. Druhou cestou může být spolupráce se světovými výrobci a prodej tuzemské produkce pod jejich značkami.

Hamé se daří

Skupina Hamé má v ČR pět výrobních závodů, vstupuje ale i do zahraničí. V červnu firma založila společný podnik na masové výrobky v Moldávii. Počátkem srpna koupila zkrachovalou konzervárnu v Rusku. "V současnosti tam provádíme nezbytné úpravy, výroba by se měla rozběhnout v únoru nebo v březnu příštího roku," sdělil Právu Novotný. Od těchto investic si v Hamé slibují úsporu nákladů, odpadnou i neproduktivní výdaje na různé atesty a cla.

Obchodní pobočky má Hamé vedle Slovenska i v Rusku, Maďarsku a Polsku. Exportuje do řady zemí, ve významnějším rozsahu do Rumunska, Maďarska, Chorvatska, Izraele a do pobaltských států. Sortiment se stále rozšiřuje Firma Hamé ročně vyrobí téměř 100 tisíc tun hotových výrobků: paštik, masových konzerv, kečupů, sterilované zeleniny, kompotů, sirupů, marmelád, džemů či kojenecké výživy.

Zisk prý bude růst

Před nedávnem rozšířila sortimentní skladbu i o chlazené výrobky, hotová jídla s přílohami, majonézové saláty a čerstvé zeleninové směsi. Ve spolupráci s německou firmou Humana začne v ČR distribuovat rovněž sušenou výživu pro kojence.

V letošním prvním pololetí tržby Hamé dosáhly 1,6 miliardy korun, což bylo zhruba stejně jako ve stejném období loni. Asi 78 procent prodejů připadlo na tuzemsko, 22 procent činil vývoz. Ve druhém pololetí Hamé očekává růst tržeb, k čemuž vedle vrcholící zpracovatelské sezóny mají přispět i zahraniční akvizice a chystané reklamní akce. Loňský obrat firmy s více než 1900 zaměstnanci byl 3,28 miliardy korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám