Hlavní obsah

Věřící na Slovensku znovu vytáhli proti VyVoleným

Právo, Ivan Vilček (Bratislava)
BRATISLAVA

Značná část věřících na Slovensku se rozhodla, že nebude nakupovat zboží firem, které inzerují v televizi Joj během vysílání reality show VyVolení. "Tyto firmy tak mohou přijít o tisíce zákazníků," řekl Právu mluvčí Konference biskupů Slovenska Marián Gavenda.

Článek

Petici proti VyVoleným podepsalo podle Gavendy už přes sto tisíc lidí. "Náš další tlak v petici je komerční. Je tam ustanovení, že pokud reality show nabude nemorální ráz, signatáři nebudou nakupovat zboží u firem inzerujících v době vysílání této reality show," řekl Gavenda.

Podle mluvčího katolické organizace v těchto dnech rozesílají příslušným firmám dopisy a oznamují jim, že věřící je budou bojkotovat. "Televize Joj je komerční televizí. Když firmy pocítí bojkot svých výrobků, přestanou zadávat reklamu do VyVolených a televize Joj to pocítí na snížení příjmů," dodal Gavenda. Věřící budou podle jeho slov sledovat další reality show, především Big Brother, kterou na Slovensku vysílá TV Markíza.

Podle mluvčího se VyVolení příčí zásadám morálky, což  už dokázalo odvysílání prvních dílů. Věřícím se nelíbí, že někteří soutěžící se před kamerami sprchují nazí, baví se o sexu a používají vulgární slova. Zástupci katolických organizací se proto chtějí obrátit na licenční radu.

Vedení televize Joj se brání, že nechce kazit morálku, ale pouze přiblížit divákům chování lidí v uzavřené komunitě. Původně chtěli dát pořadatelé vilu VyVolených vysvětit, katolická církev s tím však nesouhlasila.

Související témata:

Výběr článků

Načítám