Článek
„V těchto místech pokračujeme ve zkapacitnění komunikace I/3 mezi napojením této silnice na dálnici D1 u Mirošovic a Benešovem. V rámci projektu je plánované nejen šířkové uspořádání 2 1 jízdní pruhy, ale také zahloubení části komunikace, což umožní formou parkové úpravy propojení Benešova s Konopišťským parkem,“ potvrdil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
S velkými investicemi do úprav I/3 se dál počítá i přesto, že ŘSD a ministerstvo dopravy chystají nedaleko odtud stavbu chybějícího úseku dálnice D3 mezi Pražským okruhem a Miličínem ve směru na Tábor.
V Česku letos přibude téměř 50 km nových dálnic
„Silnice I/3 je permanentně přetížená,“ odůvodnil zdejší stavby Rýdl. Kromě toho termíny pro stavbu dálnice jsou velmi nejisté.
Řidiči, kteří tudy musí jezdit, zdolávají kolony den co den. Některá místa fungují jako špunt, za nímž se tvoří dlouhé fronty aut. Když se přidá dopravní nehoda, je lepší vůbec nevyjíždět, nebo objet Benešovsko hodně velkým obloukem.
V průběhu posledních dvou let silničáři uvedli u Benešova do provozu dvě nové okružní křižovatky, a to na jižním okraji Benešova křižovatku U Topolu a na severním okraji u křížení na Červené Vršky. „Zbývá nám zkapacitnit úsek podél Benešova, právě mezi těmito křižovatkami, který se stává špuntem v plynulosti dopravy,“ uvedl Rýdl.
V Jesenici u Prahy vznikne nejširší dálnice v Česku
Lhůta pro podání námitek uplynula, takže na přelomu května a června ŘSD očekává vydání územního rozhodnutí. Pracovat se tady začne ještě letos, protože je podle správců silnice nezbytné provést zajištění dvou stávajících mostů v tomto úseku. Jedná se o most přes silnici II/106 spojující Benešov s Chlístovem a most přes Konopišťskou ulici.
Mosty jsou ze 30. let minulého století a vykazují závažné poruchy zdiva. Proto je nutná jejich rekonstrukce. „Se zahájením prací na mostě přes silnici II/106 počítáme již na přelomu května a června tohoto roku,“ uvádí se ve zprávě ŘSD.
Celý tříkilometrový úsek by měl být hotový v roce 2025. Náklady jsou zatím odhadovány na miliardu korun.