Článek
V posledních dnech bylo podle Kupce provedeno 300 kontrol, jež prý potvrdily, že je systém nastaven dobře. Nelze podle něj ale v současnosti odhalit strojvedoucí, který by po odjetí směny pro jednoho dopravce nastoupil na další směnu u konkurence. „Všechny události důkladně vyšetřujeme. První výsledky nicméně ukazují, že se nejedná o žádnou systémovou chybu v provozních pravidlech Českých drah nebo české železnice,“ zdůraznil Kupec.
„Mimořádné události nemají společného jmenovatele. Nejde o věk strojvedoucího, ani o délku praxe, ani o délku směny nebo odpočinku strojvedoucího,“ řekl Kupec.
„Události jsou nahodilé a ve všech případech se jedná o selhání práce strojvedoucího a výpravčího,“ dodal Kupec.
Havárie na železnici se staly v předešlých dvou týdnech hned ve třech krajích. Naposledy se v úterý srazily vlaky v Brně. Při nehodě u hlavního nádraží se zranilo 23 lidí. Podle vyšetřovatelů jeden ze strojvedoucích vjel na kolej, kde neměl co dělat.
Záchranáři zasahovali u havárie na kolejích rovněž v pondělí, kdy se mezi stanicemi Ronov nad Doubravou a Žleby na Chrudimsku srazil osobní vlak s nákladním. Incident si vyžádal dva středně těžce zraněné cestující.
K výčtu nehod patří ještě dvě havárie ze středy minulého týdne, které se staly na Vysočině: ráno vrazila posunovaná lokomotiva, která projela červenou, do vlaku v Havlíčkově Brodě, po poledni se pak srazily vlakové soupravy v Jihlavě.
Srážku posunovaných lokomotiv řešili také v sobotu 23. února v Českých Budějovicích. Při nehodě se nikdo nezranil a vznikla jen hmotná škoda. Příčinou byla technická závada.