Článek
„Měli bychom využít toho, že se situace evidentně zlepšuje. Děti by měly být v lavicích, obnovit by se měly mateřské školky a dětské skupiny. Skončit by se mělo také s rotační výukou na prvním stupni základních škol. A do lavic by se mělo vrátit co nejvíce dětí ze základních a středních škol,“ sdělila Novinkám Valachová.
Valachová: Závěrečné ročníky je třeba pustit do škol, radši se soustřeďme na pracoviště
„Byla bych ráda, kdyby se obnovila výuka pro co nejvíce studentů nejpozději na začátku května,“ doplnila. Po roce výpadku si podle ní nemůže Česko dovolit výuku v co největším měřítku neobnovit.
Čím déle pak zůstanou školy zavřené, tím větší dopad to bude mít. Podle exministryně by se tak mohlo časem stát, že by se distanční výuka začala brát jako normální součást života.
„Tohle je asi to nejhorší, co by se nám mohlo stát,“ upozornila.
Školy zůstávají stále zavřené, vláda ale zvažuje otevření obchodů
Zavřené školy pak také prohlubují nerovnost mezi dětmi, dopadá to i na jejich psychiku. A ovlivní to i hospodářství a ekonomiku státu.
Otevření obchodů?
Ve čtvrtek pak vláda schválila otevření obchodů a služeb od 3. května s podmínkou, že v Česku bude průměr 100 nakažených na 100 tisíc obyvatel. Za stejných podmínek by se pak měli v rotační formě vracet do škol žáci druhých stupňů základních škol.
Od pondělí 26. dubna se pak také v některých okresech otevřou mateřské školky pro všechny žáky.
Arenberger: Obchody se otevřou nejpozději 3. května
„Vláda hledá rovnováhu. Tady to ale o rovnováze není. Jedná se o právo na vzdělání. Není možné upřednostnit cokoli před školami,“ sdělila k tomu Novinkám.