Článek
Povodí Vltavy nejprve muselo v úterý mírně zvýšit průtok, pak stavbaři přeplavili přes řeku 70 metrů dlouhý střední díl mostovky. Břemeno o váze 90 tun pak zvedaly na hotové pilíře dva 45tunové jeřáby, z každého břehu jeden.
Na stavbě se podepsala protikoronovirová opatření. „Bylo problematické, jak sem v té době dostat některé díly z Lombardie, ale podařilo se,“ uvedl Petr Hankovec z investičního odboru magistrátu.
Podle vedoucího stavby ze společnosti SMP Tomáše Záruby šlo o postranní nerezové trubky velkého průměru. Střední část se pak montovala na místě. Trojská lávka, která má pět pilířů, se bude skládat ze tří částí mostovky.
„Všechno probíhá podle harmonogramu. Na začátku srpna bychom mohli mít mostovku kompletně hotovou, pak budou následovat dodělávky,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě), který čeká, že lávka asi za 130 milionů korun bude na konci podzimu provozuschopná.
„V září by měla proběhnout statická dynamická zkouška a plánujeme předání díla investorovi na konci října,“ přiblížil Záruba.
„V posledních měsících stavba zrychlila, celá tato část Prahy se těší, až bude moci přejít nebo přejet na kole ze Stromovky do zoo,“ řekl starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha sobě). Připomněl, že Vltavu od pádu lávky v prosinci 2017 bylo možné v místě překonat jen přívozem.