Článek
Součástí nového úseku budou dvě stanice, přičemž stanice Pankrác bude přestupní mezi trasami C a D. Město očekává, že jí denně projde více než 120 000 cestujících. Na zahájený úsek poté naváže úsek na Nové Dvory a jako poslední vznikne úsek do Písnice.
DPP letos v lednu dokončil geologický průzkum, který prováděl na čtyřech místech. „Na ten průzkum navážeme. Bude využitelný téměř ze sta procent. Sestává ať už z větracích šachet, nebo ze samotného traťového tunelu,” ubezpečil Novinky generální ředitel DPP Petr Witowski.

Stavba bude navazovat na geologický průzkum.
V první etapě vzniknou na 1,3 kilometru dlouhém úseku nejen zmíněné dvě stanice, ale také mezistaniční tunely, tunel pro obratové koleje a odstavný tunel, technologické tunely pro vzduchotechniku, spojka mezi tratěmi C a D a několik eskalátorových tunelů. Po dokončení úseku do Písnice má metro pokračovat z Pankráce na náměstí Míru.
Metro D se začne stavět v druhé polovině dubna

„Jedná se o jednu z nejvýznamnějších investic nejen pro Prahu, ale i pro celou Českou republiku. Geologický průzkum jsme odstartovali v červnu 2019. Teď už déčku nestojí nic v cestě,” uvedl primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
Vzhledem k velikosti stavby prosí generální ředitel DPP Petr Witowski Pražany o shovívavost a trpělivost. „Ta stavba je velká, bude trvat dlouho, ale já si myslím, že finální výsledek bude stát za to. Pražané se mohou těšit na technologicky moderní, ale i na městotvornou stavbu, v jejímž okolí vzniknou krásná prostranství i nové čtvrti.”

Vizualizace jedné ze stanic.
Náklady na metro D, které by mělo být dokončeno v roce 2029, budou podle primátora 98 miliard korun.