Článek
Připravovaná modernizace je součástí trasy čtvrtého železničního koridoru na frekventované trati z Prahy do Benešova, Tábora a Českých Budějovic.
„Tento úsek je v podstatě poslední, který není zmodernizovaný. Změny přinesou především rozšíření kapacity v tomto úseku, takže zde bude položena nová čtyřkolejná kolej a na některých místech dojde ke zvýšení rychlosti, a to až na 120 kilometrů za hodinu,“ řekl Novinkám Marek Illiaš, tiskový mluvčí SŽDC.

Současná strašnická zastávka bude do tří let zrušena.
Kvůli lepšímu napojení na městskou hromadnou dopravu vznikne v ulici U Vršovického hřbitova naproti fotbalovému stadiónu Slavie zastávka Eden. V Průběžné ulici nad podjezdem, který bude značně rozšířen, vznikne druhá nová železniční stanice Zahradní Město.
Díky narovnání tratě dojde ke zkrácení kolejí až o 232 metrů. Zastávka Strašnice se naopak zruší, protože nemá vhodné napojení na městskou hromadnou dopravu.

Díky modernizace železenice vzniknou v Praze dvě nové zastávky.
„V letošním roce budou probíhat jen několikadenní výluky na železnicích, které ovšem nebudou mít znatelný dopad na cestující, protože se více méně bude jednat o přípravné práce. Během příštího roku to však bude jiné. Chystají se rozsáhlé několikadenní dlouhodobé železniční výluky, které komplikace přinesou, a to i pro příměstské vlaky, které budou nahrazeny nebo odřeknuty. Náhradní autobusová doprava bude řešena příměstskou a hromadnou dopravou,” dodal Illiaš.
Rekonstrukce zhruba šestikilometrového úseku vyjde na 4,4 miliardy korun. Předpokládaný konec prací se odhaduje na říjen 2021.