Článek
„Je tu výjimka: Pivoloď našeho pana radního Ryvoly. Majitelé všech ostatních si je včas odvezli, tahle jediná zůstala. Ptala jsem se známých, vyklidit náplavku je údajně povinnost! Všichni jsou si rovni, ale někteří jsou si zjevně rovnější,“ napsala na sociální síti ve skupině věnované Praze jedna z uživatelek.
Ryvola, spolumajitel a radní Lodi Pivovar, jak zní oficiální název, se v komentáři hájil tím, že na pátek měl objednaný odtah. „Dva remorkéry, jeden zepředu, druhý zezadu. Hodinu před odtahem mě ale majitel upozornil, že se na Vltavě objevily stromy, a proto remorkéry zamířily do přístavu, aby nedošlo k jejich poškození. V pátek byla tedy loď uvázána lany z lodi s dvojnásobnou tonáží,“ napsal s tím, že na loď umístil také nepřetržité hlídky. Pomoc podle svých slov Ryvola nesehnal, přestože o ni žádal kdekoho.
Stejně se radní vyjádřil na dotaz redakce. Uvedl, že se mu „z objektivních důvodů nepodařilo zajistit včasné odplavení plavidla do ochranného přístavu před uzavřením plavebních komor a plavidlo zůstalo nouzově vyvázáno na své poloze“. „Přes řádnou objednávku a potvrzení času přesunu bylo z důvodu plutí větví a stromů vše nakonec zrušeno,“ uvedl Ryvola s tím, že plavidlo zajišťuje profesionální posádka pod dohledem hasičů nebo strážníků.
Ryvolovi může hrozit pokuta, jak vysoká, není zatím zřejmé. „Případné sankce budou předmětem dalšího jednání s dotčenými orgány státní správy,“ uvedl.
O povinnosti majitelů lodí odvézt je před blížícím se 2. povodňovým stupněm, jehož může Vltava v Praze dosáhnout, v neděli opět mluvil primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Hrozí totiž nebezpečí poškození mostů, pokud by se loď utrhla. A zákaz plavby má trvat v Praze celý týden.
Podle komentářů na sociální síti ovšem není Pivoloď jedinou výjimkou v Praze. Přitom u Mánesova mostu kotví a hosty vítá ještě větší loď, na níž se nachází Marina Ristorante. U ní v pondělí chlapi čistili naplaveniny.