Článek
„Pevně věříme, že někdy během příštího roku ten zkušební provoz konvertujeme na provoz ostrý,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.
Infrastrukturu pro trolejbusovou linku začal pražský dopravní podnik budovat letos v lednu. Plánovaná trasa začne už na Palmovce a povede přes Prosek a právě Letňany do Čakovic. Výstavba v úseku mezi Palmovkou a Prosekem by měla trvat ještě necelý měsíc. Celkové předpokládané náklady by měly podle DPP dosáhnout 284 milionů korun.
Po nové trati bude jezdit trolejbusová linka číslo 58, která nahradí autobusovou linku 140. Trolejbusy budou z trolejí napájeny asi polovinu trati, ve zbytku využijí energii z trakčních baterií. Na lince bude platit standardní jízdné.
Podle Witowského DPP intenzivně pracuje i na přeměně linky 119, která vede na Letiště Václava Havla. „V tuto chvíli máme schváleno 12 trolejbusových linek a ta 119 je to, co nás čeká v nejbližší době. V listopadu bychom chtěli už zahájit stavbu a ty další budou pokračovat,“ dodal.
Lidé si tento týden také mohou vyzkoušet jízdu historickým trolejbusem po nově postavené trati. Vozy mají hodinové intervaly, jízdenky je možné zakoupit na webu DPP, koupit se dají i na místě. Na autobusovém terminálu Letňany jsou také do neděle vystavena další vozidla.
Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz přesně před 50 lety, 15. října 1972.