Hlavní obsah

V Otrokovicích po 14 letech staví zbytek obchvatu

Právo, Aleš Fuksa

Čtrnáct let od dostavby severovýchodní části obchvatu Otrokovic na Zlínsku zahájilo ve středu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) práce na výstavbě druhé části celkové objížďky města rychlostní komunikace I/50.

Foto: Aleš Fuksa, Právo

Základní kámen obchvatu

Článek

„Konečně,“ ulevil si lakonicky ředitel zlínské pobočky ŘSD Karel Chudárek.

„My tuto stavbu připravujeme patnáct let. Ale nakonec se z politických a finančních důvodů v roce 2004 rozhodlo, že se postaví pouze polovina obchvatu a zbylá v roce 2008. Ale k tomu nedošlo,“ doplnil.

Po dokončení jižní části obchvatu se od Otrokovic podle šéfa ŘSD Jana Kroupy s definitivní platností vyloučí veškerá tranzitní doprava. Stávající dopravní zátěž na silnici I/55 u Otrokovic patří dlouhodobě k největší na českých komunikacích.

„Dokončení celého obchvatu povede k podstatnému omezení exhalací a hluku z dopravy, a tedy k podstatnému zlepšení životního prostředí v Otrokovicích,“ doplnil Kroupa s tím, že stavba 3140 metrů dlouhého úseku potrvá tři roky.

Foto: Aleš Fuksa, Právo

Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa se fotí v místech, kudy bude pokračovat obchvat Otrokovic směrem na Napajedla.

Nynější dostavba komplexního obchvatu Otrokovic je součástí připravovaného tahu dálnice D55, která u města Hulín tvoří významnou dálniční křižovatku s D1 a budoucí D49 a jižním směrem povede na Uherské Hradiště až k dálnici D2 u Břeclavi.

„Po úplné realizaci umožní spolu s dálnicí D1 komfortní dopravní spojení mezi Olomoucí a Břeclaví,“ představil celou budoucí dálnici D55 generální ředitel ŘSD.

Foto: Aleš Fuksa, Právo

Ředitel zlínské pobočky ŘSD odpovídá na otázky novinářů při zahájení výstavby jihovýchodní části obchvatu Otrokovic.

Dostavbou obchvatu se neuleví pouze dopravě páteřní silnicí přes Otrokovice, ale také přetížené křižovatce v Kvítkovicích. „Denodenně u ní vznikají 200 i 300 metrů dlouhé kolony aut, jak ze směru od Uherského Hradiště, tak od Zlína. Před dvěma lety jsme dělali měření. V pátek, kdy je zatížena nejvíce, tak tam je více než dvacet tisíc průjezdů,“ poznamenal starosta Otrokovic Jaroslav Budek (nestr., dříve ČSSD).

Náklady na stavbu jihovýchodní části obchvatu dosáhnou 709 miliónů korun bez DPH.

„Jedná se o klasický parametr dálnice, čtyřpruh s odstavným pruhem, směrové rozdělení v šířce 25,5 metru na návrhovou rychlost 120. Začíná v místě, kde končí severovýchodní obchvat Otrokovic a konec toho je před řekou Moravou v průmyslové části Napajedla, kde se napojujeme zpátky na silnici I/55," přiblížil novinářům Chudárek.

Foto: Aleš Fuksa, Právo

Obchvat Otrokovic

Největší dopravní omezení pro motoristy podle něj práce přinesou od jara do podzimu příštího roku, kdy bude nutné zcela uzavřít silnici z otrokovické části Kvítkovice do Pohořelic. Objízdná trasa povede přes Napajedla.

Část nové dálnice protne podle ředitele zlínského závodu firmy Eurovia Michala Friedlaendera i bývalou skládku komunálního odpadu. „To je skládka, která je tady zakonzervována z 80. let, dodneška nikdo přesně neví, co tam je,“ poznamenal.

Kromě vzniku dálnice zahrnují práce také vybudování čtyř mostů, mimoúrovňové a okružní křižovatky, protihlukových stěn, opěrné zdi a přeložky silnic, místních komunikací a inženýrských sítí.

Výběr článků

Načítám