Článek
Nový most o délce 400 metrů pochází z počátku 90. let. Kraj tak musel most začít opravovat v takzvaném havarijním režimu. Hrozilo totiž, že se části mostu zřítí na komunikace nebo na železnici, která pod mostem vede.
Podle starosty Kolína Michaela Kašpara (Změna pro Kolín) již z mostu odpadaly desítky kilogramů vážící kusy betonu, z takzvané římsy, tedy okrajové části mostu.
Pravou stranu, na které je nyní odstraněný i svršek vozovky, dokončí zhotovitelská firma do konce letošního roku. Stavbaři pracují také uvnitř mostní konstrukce.
Kvůli opravám na pravé straně mostu je doprava svedena na jeho druhou polovinu. Za běžné situace mají auta pro každý směr k dispozici dva pruhy, na polovině mostu však mají nyní k dispozici jen jeden pruh v každém směru. Vyloučena je z jízdy po mostě též nákladní doprava, která by mohla komplikovat rekonstrukci.
„Na zimu bude doprava uvedena zpět do plného provozu na obou polovinách, na začátku příštího roku bude pokračovat druhá etapa, ve které dojde ke stejnému procesu oprav na levé straně mostu,“ vysvětluje plán Jeřábek a dodává, že práce na mostě by měly být dokončeny v říjnu příštího roku.
Náklady na opravy mostu dosáhnou téměř 400 milionů korun. Letošní část investice financuje kraj ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), který přispěl částkou 195 milionů korun. Pro příští rok se musejí peníze ještě najít.
Na celkovou rekonstrukci mostu se čekalo několik let, kraji se ale zatím stále nepodařilo získat stavební povolení, a to kvůli opakovanému odvolávání Českých přístavů, které jsou účastníkem řízení. Aktuálně se proto most rekonstruuje v takzvaném havarijním režimu, který umožňuje opravit most zhruba ze 70 procent.
Po dobu dopravního omezení bude veškerá nákladní doprava vedena po obchvatu Kolína, na silnici I/38, po dálnici D11 a zpět směr Velký Osek po silnici II/125 do zálabské části Kolína.