Článek
„Systém už byl zprovozněn,” řekl Novinkám mluvčí ministerstva vnitra Ondřej Krátoška.
Problémy hlásily pobočky po celé republice od rána.
„Od rána, kdy jsme přišli, systém nefunguje. I jsme kvůli tomu telefonovali. Jde o celorepublikový výpadek a pracuje se na tom. Víc o tom zatím nevíme,“ sdělila Novinkám pracovnice pošty na pražských Vinohradech.
„Stává se, že vypadne dílčí databáze, ale celkový výpadek celého systému za celou dobu nepamatuji,” řekla Novinkám pracovnice jednoho z pražských obvodních úřadů. Dispečink jí telefonicky potvrdil, že jde o celorepublikový výpadek.
Chybová hláška se objevovala také na webových stránkách projektu. Místo informací o aktuální dostupnosti služeb se zobrazovala zpráva o poruše.
Informační systém Czech POINT slouží občanům od roku 2008 jako centrální bod pro komunikaci s úřady. Poskytuje výpisy z různých registrů evidencí či přijímá některá podání. Pobočky jsou na poštách, obecních úřadech či u notářů.