Hlavní obsah

V Brně zatrhli řidičům MHD poslech rádia. Cestující si stěžovali, že je ruší

Brno

Bez rádia musí od minulého týdne jezdit po Brně řidiči tramvají, trolejbusů a autobusů tamního dopravního podniku. Je jich přes 1400, přičemž denně přepraví zhruba milion cestujících. Důvodem zákazu používání rádií jsou údajné stížnosti cestujících na to, že byla příliš hlasitá. Ostře se proti němu ohradily odbory. Zákaz je prý nesmyslný a žádají jeho zrušení.

Foto: archiv DpmB

Dopravní podnik v Brně zaměstnává přes 1400 řidičů.

Článek

O zákazu rozhodl minulý týden ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

„V poslední době vzrostl počet stížností na práci řidičů včetně stížností na hlasitý poslech rádia, který některé cestující ruší. Tuto situaci se nám dlouhodobě nedaří vyřešit,“ řekla Novinkám k problému mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková.

„Současně registrujeme větší podíl nehod zaviněných našimi řidiči,“ dodala mluvčí DPMB.

Trolejbusy bez trolejí využijí na pravidelné lince v Brně

Domácí

Jako první o zákazu a současně netradičním sporu s odboráři upozornila Česká televize s tím, že byl zakázán poslech hudby i mluveného slova.

Odbory ostře protestují

Zdůraznila, že podnik na tento vývoj musel reagovat. „Je nám líto, že se toto opatření dotkne i řidičů, kteří pravidla respektují a kterých je většina. Toto opatření nemusí být trvalé, budeme sledovat jeho efekt a případně jej můžeme v budoucnu změnit,“ doplnila mluvčí.

Zákaz poslechu rádia platí v MHD v Děčíně, v Ostravě je povolen jen na konečných zastávkách.

Toto opatření nemusí být trvalé.
Hana Tomaštíková, mluvčí Dopravního podniku města Brna

„Byl to pro nás blesk z čistého nebe. Je to opatření, které snižuje pohodu řidičů. Představte si, že sedm nebo někdy dokonce až 11 hodin řídíte, často v kolonách. Rádio v tu chvíli nabízí alespoň částečný relax,“ řekl předseda odborové organizace OSPLD Libor Weinstein.

Řidiče tramvaje dělá přes 30 let. Podle něj nejde jen o to, že se řidičům při poslechu hudby či mluveného slova řídí lépe. Rádia prý ulevují i sluchu řidičů od hlučných kol a lomozící tramvajové soupravy.

Řidiči se oficiálně k věci nechtějí vyjadřovat, nicméně podle nich „není dvakrát příjemné poslouchat z kabiny řidiče uplakané děti nebo rozhádané páry“.

Stačí prý stanovit míru hlasitosti

Poslech rádií byl zaveden v brněnské MHD v roce 2015, a to ve snaze přispět k pohodlné jízdě cestujících.

„Nyní se vracíme o krok zpět. Děje se tak v době, kdy se potýkáme s nedostatkem řidičů. Měli bychom se spíše snažit jim pracovní podmínky zlepšovat,“ uvedl Weinstein.

Plně se shoduje s vedením podniku v tom, že tramvaj, trolejbus nebo autobus není koncertní sál a nemohou v něm být puštěny reproduktory naplno.

Vracíme se o krok zpět. Děje se tak v době, kdy se potýkáme s nedostatkem řidičů. Měli bychom se spíše snažit jim pracovní podmínky zlepšovat
předseda odborové organizace OSPLD Libor Weinstein

Za odbory navrhuje řediteli Havránkovi, aby rádia povolil, ale na druhé straně řidičům stanovil nejvyšší možnou úroveň hlasitosti.

Mluvčí Sdružení dopravních podniků ČR Linda Hailichová uvedla, že kromě Brna se momentálně hlučnost rádií v prostředcích MHD nikde neřeší. Tato problematika spadá do interních předpisů, které má každý podnik nastavené individuálně.

„V některých městech je poslech hudby zcela zakázán, jinde je povolen s určitým omezením, například že její hlasitost nesmí obtěžovat cestující nebo může poslouchat jen na konečných zastávkách. Obecně ale převládá spíše benevolentní přístup,“ doplnila mluvčí.

Náborový příspěvek a vtípky pomáhají v Brně v boji s nedostatkem řidičů MHD

Domácí

Výběr článků

Načítám