Článek
Vedení magistrátu před otevřením komplexu předpokládalo, že ke zvýšení rychlosti by mohlo dojít během několika dní po otevření. [celá zpráva]
Nakonec se k němu rozhodlo přistoupit již v pondělí, kdy tunel po sobotním zahájení provozu podstoupil první zatěžkávací zkoušku v podobě pracovního dne. Žádné závažnější komplikace nenastaly.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
„Vyhodnotili jsme víkendový provoz i provoz dnes dopoledne ve špičce a nic nebrání tomu, aby byla rychlost v tunelu zvýšena. Zároveň se ukázalo, že pro začátek zvolená padesátka bylo dobré rozhodnutí, protože řidiči si na tunel museli zvyknout," řekl v pondělí náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Zvýšení rychlosti podle něho již schválili dopravní policisté.
Magistrála bez kolon
Otevření tunelu změnilo provoz na příjezdových cestách do centra města. Zatímco ulice V Holešovičkách či magistrála byly volně průjezdné, což byl v minulých letech v ranní špičce obrázek nevídaný, více aut zaznamenala dopravní centra v Praha 6 kolem výjezdů z Brusnického tunelu.
„Jsem momentálně na Letné, kde je provoz bez problému, především úsek od Patočkovy po Veletržní. Bez kolon se jezdí také Wilsonovou ulicí, kde je provoz maximálně na stupni dvě,“ řekl ráno Novinkám mluvčí Ústředního automotoklubu (ÚAMK) Petr Vomáčka.
Podle něj je bez komplikací také provoz v komplexu Blanka. „Řidičům dělá občas problémy značení, hlavně odbočení z levého pruhu,“ konstatoval Vomáčka.
Na výjezdech zahuštěno
Kolony se víc než dřív ráno podle pracovnice Dopravního informačního centra Praha tvořily ve Svatovítské ulici a kolem její křižovatky s ulicí Milady Horákové a také v Patočkově ulici ve směru k Bělohorské. Na těchto místech jsou výjezdy z Brusnického tunelu, který je součástí tunelového komplexu Blanka.
Podle webu Dopravního informačního centra Praha byla v 9.40 asi nejhorší situace v ulici Patočkova na Břevnově a v Dejvicích kolem Vítězného náměstí, kde se provoz pohybuje na třetím až čtvrtém stupni.
Šestikilometrový tunelový komplex Blanka byl zprovozněn v sobotu odpoledne po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.
Tunelem by mělo denně projet na 80 000 aut, město však odhaduje, že v prvních týdnech po zprovoznění to bude kolem 50 000 vozů. Rychlost v tunelu je zatím omezena na 50 kilometrů v hodině.