Článek
Mezi podpisem smlouvy na stavební část Blanky 30. října 2006 a jejím otevřením tak po ukrojení jednoho dne magistrátem neuplyne 3248 dní, ale jen 3247 dní, ovšem za předpokladu, že se tunel skutečně podaří 19. září otevřít.
Náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) nechtěl důvody dřívějšího otevření komentovat. Sobotní termín definitivně magistrát potvrdí až v pátek na tiskové konferenci, Dolínek další podrobnosti sdělit odmítl.
Vedení pražského magistrátu podle dřívějších informací nehodlá dělat z otevření komplexu show s doprovodným programem. „Nechceme zprovoznění Blanky spojovat s ničím podobným, byl by to výsměch Pražanům,“ řekl začátkem září Dolínek.
Čekání na Blanku
26. září 2006 - Vítězem tendru na stavbu Blanky se stal Metrostav. Práce měly být hotové v roce 2011.
Listopad 2009 - Společnost IDS, jež řídí pro město výstavbu Blanky, přiznala, že se budování celého komplexu o 13 měsíců zpozdí. Termínem otevření měl být prosinec 2012.
18. dubna 2014 - Rozhodčí soud rozhodl o dostavbě tunelu. Metrostav měl stavbu dokončit do pěti měsíců, tedy do konce září 2014.
30. září 2014 - Náměstek primátora Jiří Nouza oznámil, že Blanka se otevře 2. prosince 2014.
Listopad 2014 - Kandidátka na primátorku Adriana Krnáčová v listopadu mluvila o otevření Blanky v březnu 2015. Podle Metrostavu se vždy počítalo s dubnem 2015.
26. února 2015 - Náměstek primátorky Petr Dolínek oznámil odložení zprovoznění tunelu. Musí se totiž vyměnit větší množství poničených kabelů technického zabezpečení.
8. dubna 2015 - Tunel by mohl být uveden do zkušebního provozu 15. září 2015. Jde o předběžný termín, na němž se v rámci kontrolního dne v Blance dohodli dodavatelé s městem.
30. července 2015 - Náměstek primátorky Petr Dolínek oznámil otevření tunelového komplexu 20. září 2015.
Zdroj: ČTK
Ještě před několika dny to přitom vypadalo, že otevření se opět odsune. Společnost Inženýring dopravních staveb (IDS), která stavbu spravuje, totiž krátce před jejím otevřením pohrozila vyhlášením insolvence. [celá zpráva]