Článek
Pokud by Ústavní soud rozhodoval o osudu původní normy, rozhodoval by o již neplatném předpisu. O novém nařízení však jednat nemohl. Soud je totiž při svém rozhodování vázán původní podobou ústavní stížnosti.
Opakovala se tak dva roky stará situace, kdy se Ústavní soud vládním nařízením o cukerných kvótách také zabýval. Poprvé však jednání zastavil kvůli nedostatečnému počtu soudců, podruhé pak kvůli vládě, která normu nahradila jiným předpisem.
Podle Jiřího Felčárka z ministerstva zemědělství nechce Paroubkův kabinet ztěžovat řízení u ÚS přijímáním nových právních předpisů. Změna podle něj byla dlouho připravována vzhledem k vývoji cukerných kvót v Evropské unii.
Ústavní soud zrušil vládní nařízení upravující cukerní kvóty v minulosti již dvakrát v letech 2001 a 2002, kdy dal za pravdu zastáncům volného trhu s cukrem.