Hlavní obsah

Úsek D35 z Časů do Ostrova otevřen

Skoro na rok přesně od otevření části dálnice D35 z Opatovic do Časů zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve čtvrtek návazný dálniční úsek pětatřicítky do Ostrova u Vysokého Mýta. Řidičům z východní části Pardubicka se tak po dvouleté výstavbě dostalo přímého dálničního spojení do Prahy nebo Jaroměře na Náchodsku, kde zatím končí dálnice D11.

Foto: Právo

Dálnice D35

Článek

Pokračování D35 směrem k Mohelnici se teprve připravuje. Nejdále jsou silničáři v přípravě dvanáctikilometrového úseku mezi Janovem a Opatovcem na Svitavsku, kde se počítá se zahájením stavby příští rok.

Trasa skoro patnáctikilometrové dálniční spojky z Časů do Ostrova prochází rovinami převážně po zemědělských pozemcích kolem obcí Dašice, Prachovice, Uhersko, odkud pokračuje k Vysokému Mýtu.

Úsek z Časů do Ostrova odlehčí dopravě na přetížené spojnici 1/35 mezi Holicemi a Zámrskem. „Silnice 1/35 nesplňuje požadavky bezpečné a plynulé dopravy. Každý nový úsek D35 výrazně přispěje ke zlepšení současné situace,“ přiblížil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Dálnice D1 bude po 55 letech hotová. Začala stavba posledního úseku

Ekonomika

Dálniční těleso z Časů do Ostrova kříží prostřednictvím mostů železniční koridor Praha–Česká Třebová, trať Chrudim–Borohrádek a vodní toky Zadní Lodrantka, Lodrantka, Točivý potok a Loučná. Stavebně zajímavý je most přes železniční stanici v Uhersku, dlouhý 176 metrů a navržený jako jedna konstrukce pro oba směry dálnice. Most obou­stranně lemují protihlukové stěny.

Řidičům z východní části Pardubicka se dostalo přímého dálničního spojení do Prahy nebo Jaroměře

Druhý nejdelší dálniční koridor

Součást D35 tvoří u obce Dolní Roveň odpočinkové místo po obou stranách dálnice. Odpočívadlo nabídne na každé straně 32 parkovacích míst pro náklaďáky, 64 pro osobní vozy, šest pro autobusy a 12 pro karavany.

Jednoduchá oprava svodidel na D8 trvá tři měsíce. Stát totiž uzavírá špatné smlouvy

Domácí

Silničářům se doposud podařilo zprovoznit jen přerušované úseky D35 s maximální délkou jednoho sta kilometrů. Nejdelší, šedesátikilometrová část spojuje Mohelnici s Lipníkem nad Bečvou. Úseky západně od Olomouce, jež patří mezi nejstarší, byly dokončeny mezi lety 1978 a 1986.

Výstavbu komplikují připomínky

Dálnice D35 s plánovanou délkou 260 kilometrů má po dokončení D1, dlouhé 366 kilometrů, představovat druhý nejdelší dálniční koridor v republice. Pětatřicítka propojí Liberec, Hradec Králové a Olomouc, čímž vytvoří možnou alternativu přetížené D1.

Výstavbu v Pardubickém a Libereckém kraji stále komplikují připomínky měst a obcí. Vést dálniční koridor z Turnova do Jičína středem Českého ráje leží v žaludku ekologům. Loni v říjnu dalo ministerstvo dopravy zelenou desetikilometrovému úseku D35 mezi Hořicemi a Sadovou na Královéhradecku s plánovaným dokončením v roce 2026.

Dostavbu D3 zdržely bažiny

Ekonomika

Výběr článků

Načítám