Hlavní obsah

Úsek D35 z Časů do Ostrova otevřen

Skoro na rok přesně od otevření části dálnice D35 z Opatovic do Časů zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve čtvrtek návazný dálniční úsek pětatřicítky do Ostrova u Vysokého Mýta. Řidičům z východní části Pardubicka se tak po dvouleté výstavbě dostalo přímého dálničního spojení do Prahy nebo Jaroměře na Náchodsku, kde zatím končí dálnice D11.

Foto: Právo

Dálnice D35

Článek

Pokračování D35 směrem k Mohelnici se teprve připravuje. Nejdále jsou silničáři v přípravě dvanáctikilometrového úseku mezi Janovem a Opatovcem na Svitavsku, kde se počítá se zahájením stavby příští rok.

Trasa skoro patnáctikilometrové dálniční spojky z Časů do Ostrova prochází rovinami převážně po zemědělských pozemcích kolem obcí Dašice, Prachovice, Uhersko, odkud pokračuje k Vysokému Mýtu.

Úsek z Časů do Ostrova odlehčí dopravě na přetížené spojnici 1/35 mezi Holicemi a Zámrskem. „Silnice 1/35 nesplňuje požadavky bezpečné a plynulé dopravy. Každý nový úsek D35 výrazně přispěje ke zlepšení současné situace,“ přiblížil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Dálniční těleso z Časů do Ostrova kříží prostřednictvím mostů železniční koridor Praha–Česká Třebová, trať Chrudim–Borohrádek a vodní toky Zadní Lodrantka, Lodrantka, Točivý potok a Loučná. Stavebně zajímavý je most přes železniční stanici v Uhersku, dlouhý 176 metrů a navržený jako jedna konstrukce pro oba směry dálnice. Most obou­stranně lemují protihlukové stěny.

Řidičům z východní části Pardubicka se dostalo přímého dálničního spojení do Prahy nebo Jaroměře

Druhý nejdelší dálniční koridor

Součást D35 tvoří u obce Dolní Roveň odpočinkové místo po obou stranách dálnice. Odpočívadlo nabídne na každé straně 32 parkovacích míst pro náklaďáky, 64 pro osobní vozy, šest pro autobusy a 12 pro karavany.

Silničářům se doposud podařilo zprovoznit jen přerušované úseky D35 s maximální délkou jednoho sta kilometrů. Nejdelší, šedesátikilometrová část spojuje Mohelnici s Lipníkem nad Bečvou. Úseky západně od Olomouce, jež patří mezi nejstarší, byly dokončeny mezi lety 1978 a 1986.

Výstavbu komplikují připomínky

Dálnice D35 s plánovanou délkou 260 kilometrů má po dokončení D1, dlouhé 366 kilometrů, představovat druhý nejdelší dálniční koridor v republice. Pětatřicítka propojí Liberec, Hradec Králové a Olomouc, čímž vytvoří možnou alternativu přetížené D1.

Výstavbu v Pardubickém a Libereckém kraji stále komplikují připomínky měst a obcí. Vést dálniční koridor z Turnova do Jičína středem Českého ráje leží v žaludku ekologům. Loni v říjnu dalo ministerstvo dopravy zelenou desetikilometrovému úseku D35 mezi Hořicemi a Sadovou na Královéhradecku s plánovaným dokončením v roce 2026.

Výběr článků

Načítám