Článek
Zastávku na Štvanici řeší magistrát a dopravní podnik již od konce roku 2015.
„Vypořádali jsme připomínky policie. Začátkem měsíce magistrát vydal opatření obecné povahy, které stanovuje dopravní značky a světelnou signalizaci na znovuobnovení tramvajových zastávek. Díky tomu může dopravní podnik a technická správa komunikací uvést zastávky do provozu,“ řekl mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.
Podle něj je doprava v době od 7.00 do 15.00 svedena do jednoho jízdního pruhu tak, aby mohla být bezpečně provedena stavba.
„Čekal jsem v koloně 52 minut. Nemůžu pochopit, proč dělají tyhle úpravy při ranní špičce, když plno lidí jede do práce. Že by byly prázdniny, jsem opravdu nezaregistroval,“ řekl Novinkám naštvaný řidič.
Proč pracují ve špičce?
„Stavba probíhá během jarních prázdnin poloviny Prahy (Praha 1 až 5 – pozn.red.), tudíž za sníženého provozu. Termín dokončení je do 24. března. Od 25. března vstoupí v platnost nové jízdní řády, do kterých bude nová zastávka začleněna,“ dodal Hofman.
Praha 8, z jejíž části jede v tomto směru nejvíce řidičů, však prázdniny nemá. Investorem a zhotovitelem stavby je dopravní podnik. „Práce probíhají dle schváleného harmonogramu s cílem brzkého zprovoznění zastávky. Za dopravní podnik bude dnes v cca 14. hodin hotovo,” řekla ve čtvrtek mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková na otázku, proč práce na zastávce neprobíhají mimo špičku.
Problém se stavbou měla policie kvůli bezpečnosti, ale také technická správa komunikací. Po dlouhých diskuzích nakonec od února probíhají dokončovací práce. Obnovení zastávky po třiceti letech prosadila radnice Prahy 7, aby se lidé měli jak dostat na Štvanici.