Článek
Antimonopolní úřad další zrušení tendru, v němž zvítězilo sdružení firem Subterra, Hochtief a BeMo Tunneling, odůvodnil „netransparentním postupem zadavatele“.
Konsorcium ve své stížnosti napadlo hodnocení zkušeností vybraných členů odborného týmu s tím, že v dokumentaci o zadávacím řízení nejsou podklady, „na jejichž základě zadavatel mohl dojít k jednoznačnému závěru, že stavbyvedoucí či zástupce stavbyvedoucího zkušenosti na tvrzených stavbách skutečně získali“. Stejnou argumentaci použil ve své stížnosti i Strabag.
Aktuální stížnost napadla i absenci dokladů, na jejichž základě by zadavatel mohl jednoznačně konstatovat prokázání kvalifikace pro tunelovou dopravní stavbu konkrétních parametrů v ceně nejméně 2,5 miliardy korun bez DPH.
ÚOHS vyhověl Strabagu a zrušil výběr dodavatele na druhou část výstavby metra D

Dopravní podnik do skončení správních řízení nesmí uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem, což nevyhnutelně povede k dalšímu oddálení stavby.
Stavba nové linky metra začala v roce 2022. Ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a přestavba stanice Pankrác na přestupní uzel.

Plánovaná trasa metra D. Červeně budovaný úsek.
Na tuto část má navazovat právě napadnutý úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Trasa bude dále do stanice Depo Písnice, kde vznikne i zázemí pro vlakové soupravy.
Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, kvůli sporům bude zjevně posunut.
Reformujte antimonopolní úřad, vyzvali Fialu podnikatelé
