Článek
Téměř 200 metrů dlouhý most budovaný v rámci výstavby D35 Ostrov–Časy je v Česku zcela ojedinělý. Dělníci nyní s využitím nových technologií stavějí při trati z každé strany polovinu mostu. V půlce dubna a začátkem května pak budou obě části otáčením nasouvat nad železnici a spojovat je.
Cílem je co nejméně omezit provoz na koridoru. Přesto bude ve stanovených termínech po několik nocí provoz na trati zastaven a vlaky pojedou objížďkou.
„Půjde o technicky velmi náročnou několikadenní akci,“ řekla Právu mluvčí stavební společnosti Eurovia Iveta Štočková.
Sádrokarton urychlí stavbu i rekonstrukci
Správa železnic už má nahlášené termíny spojování mostu, se kterými počítají i dopravci. „Práce na otáčení částí mostu mají probíhat vždy v noci z pátku na sobotu, ze soboty na neděli a následně z pondělka na úterý, a to v termínech 15. až 19. dubna a 6. až 10. května,“ potvrdil Právu mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Beton poklesl kvůli chybnému výpočtu
„V těchto termínech bude v noční době mezi 22:40 a 4:40 v místě zcela zastaven provoz a jízda vlaků bude možná odklonem přes Týniště nad Orlicí, Hradec Králové a Velký Osek,“ dodal Gavenda.
FOTO: Barrandovský most čeká rekonstrukce
Loni v říjnu došlo na stavbě k omezení provozu kvůli několikacentimetrovému propadu betonáže, jehož příčinou byla chyba v propočtech. Vlaky nejprve několik hodin nejezdily a pak dva týdny mohly místem projíždět jen po dvou ze šesti kolejí a omezenou rychlostí.