Hlavní obsah

U Libeňského mostu má být ještě jeden provizorní

Právo, Petr Janiš
Praha

Město má několik variant, jak vytvořit provizorní most vedle mostu Libeňského, který má jít do opravy. Vytvořila je Technická správa komunikací (TSK) a končící náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) je předá novému vedení města.

Foto: Novinky

Libeňský most

Článek

TSK podle Dolínka doporučila, aby provizorium bylo v těsném sousedství Libeňského mostu a sloužilo dopravě. Původně mělo nést jen inženýrské sítě. „Bylo by to lidově řečeno nalepeno na stávající most a využívá se předpolí Libeňského mostu, včetně napojení na tramvajovou síť,“ řekl ve čtvrtek Dolínek.

Návrh se dělí na tři další možnosti. První z doporučených variant je asi za 145 miliónů korun. Předpokládá provizorní přemostění Vltavy pro auta, autobusy, chodce a cyklisty, nikoli pro tramvaje.

Další dvě varianty jsou dražší a počítají s tramvajemi, alespoň s jednou kolejí pro ně. Vznikl by buď jeden provizorní most společný pro auta a tramvaje, nebo by byly mosty dva. Silniční by se od tramvajového oddělil. Náklady se v obou případech pohybují kolem 350 miliónů korun.

Až za dva roky

Příprava řešení provizoria se odhaduje na zhruba dva roky, podle Dolínka by se v tom čase daly dokončit nutné kroky k opravě Libeňského mostu. „Musí být jasný postup opravy mostu, dokumentace má asi 20 měsíců na přípravu,“ doplnil Dolínek s tím, že rozhodnutí o způsobu opravy náleží příštím radním.

Vznikající koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09, STAN, KDU-ČSL) se shodla, že Libeňský most má být opraven, nikoli demolován. „Podporujeme návrh Kloknerova ústavu, který popsal technicky možný postup,“ uvedla radní Prahy 7 a nová městská zastupitelka Lenka Burgerová (Praha sobě). Přivítala, že TSK připravila možnosti, jak postavit provizorní přemostění.

Podle radního Prahy 7 Ondřeje Mirovského (SZ) je podstatné zajistit veřejnou dopravu. Po Libeňském mostě jezdí čtyři tramvajové linky, denně po něm v průměru projede asi 14 tisíc aut, což je mezi pražskými mosty silný podprůměr.

Libeňský most z roku 1928 je ve špatném stavu. Politici se v minulosti přeli, zda jej zbourat, nebo zrekonstruovat. Letos v lednu musel být zhruba na měsíc pro automobily a MHD uzavřen a následně podepřen. Osud mostu v minulosti řešilo i ministerstvo kultury, památkou ho ale neprohlásilo.

Související témata:

Související články

Na spadnutí je stovka silničních mostů

Havarijní stav Libeňského mostu v Praze nebo pád lávky v pražské Troji jsou pouze špičkou ledovce, co se týče celkové situace mostů v České republice. „Počet...

Výběr článků

Načítám