Hlavní obsah

Tunely na magistrále nebudou, projekt za 12 miliard Praha ukončila

Praha

Pražští radní na úterním zasedání akceptovali námitky první a druhé městské části a zastavili proces změny územního plánu, který by v části magistrály zavedl dopravu do tunelů. Projekt za 12 miliard vznikl v roce 2008 v době primátorování Pavla Béma (ODS). Město chce najít levnější řešení.

Foto: Michaela Říhová, Právo

Magistrála v Legerově ulici

Článek

"Mohli jsme to jako rada pouze přijmout. Je to tak poslední tečka za tímto megalomanským projektem, který byl kritizován řadou odborníků," řekl náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09).

Město se tak podle něj definitivně vydá směrem "humanizace magistrály". To podle Hudečka znamená, že například ubudou jízdní pruhy nebo přibudou křižovatky. Město má čtyři studie, z nichž vybere jednu a podle ní bude v budoucnu postupovat. Návrhy bude posuzovat komise složená z náměstků primátora a dopravních odborníků. "Ta stanoví finální podobu," řekl Hudeček.

Pražská magistrála
Po magistrále v centru města projede denně až 100 000 aut. Vybudována byla postupně v letech 1973 až 1980.

Za humanizaci celé magistrály od Spořilova po začátek Hlávkova mostu v Praze 7 dá podle Hudečka řádově jednotky miliard korun.

Nová zastávka nahradí chátrající nádraží

Radní v úterý rovněž rozhodli o přestavbě trati v úseku mezi hlavním a smíchovským nádražím. Ta by se měla rozšířit, u Výtoně by měla vzniknout nová zastávka a vedle stávajícího historického mostu by mohlo vyrůst nové přemostění.

Mezi Vyšehradem a hlavním nádražím by měla být trať zkapacitněna a měla by být zároveň tišší. Na Výtoni pak vznikne nová zastávka. "Je to slabá náplast na nefungující nádraží Vyšehrad, bohužel neexistuje možnost, jak ho otevřít," řekl Hudeček.

Foto: Petr Janiš, Právo

Dnes místo střešní krytiny částečně brání zatékání do secesního nádraží zelené plachty.

Město společně se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) zároveň musí v případě zvýšení kapacity trati vyřešit problém s historickým železničním mostem z Podskalí na Smíchov. Most je dvojkolejný a město potřebuje koleje tři.

Pravděpodobně bude vedle něj postaven nový most. "Třetí kolej je potřeba, vlaky musí přejet Vltavu. Most je památkou, proto vedle bude postaven nový. Není to ideální řešení, ještě se to proto bude dál řešit," uvedl Hudeček.

Související témata:

Výběr článků

Načítám