Hlavní obsah

Tunel Blanka slaví měsíc od spuštění. Podívejte se, jak se za tu dobu změnila doprava v Praze

Novinky, mak
Praha

Před měsícem se řidičům otevřel dlouho očekávaný tunelový komplex Blanka. Zmapovali jsme, jak se za tu dobu změnila dopravní situace v Praze. Zatímco mnoha řidičům cestu urychlil, zlepšil situaci v oblasti Letné, na řadě míst se tvoří ještě větší kolony. Podívejte se na srovnání, jak vypadaly jednotlivé silnice před měsícem a dnes.

Dopravní situace v Praze měsíc po otevření tunelu BlankaVideo: Novinky

Článek

Prvotní zájem o průjezd výjimečnou stavbou, čímž docházelo k prodloužení front, trochu opadl. Blanka na řadě míst dopravě ulevila, na několika místech se však silnice ještě více zaplnily.

„Za měsíc si řidiči už v podstatě našli nové cesty, nyní začínají hledat místa, kde se jezdí lépe, aby je využili nad rámec stávajících cest. Výrazně se ulehčilo Praze 7, i když ne všude, třeba ulice Bubenská zůstala stejná,“ hodnotí celkovou situaci po otevření Blanky dopravní expert Vratislav Filler ze sdružení Auto*Mat.

Téměř beze změny

Podle dopravního experta se situace po prvním týdnu spuštění provozu v tunelu Blanka jevila tak, že ulehčí i centru, například magistrále před Hlavním nádražím nebo Smetanovu nábřeží. Současná situace je ale téměř beze změny.

„Musíme se ptát, odkud tedy přišlo těch 70 tisíc aut, co teď Blankou denně jezdí, vypadá to, že tunel už doslova generuje nové cesty autem. Projevuje se to výrazně třeba na Praze 6, kde se z okolí Vítězného náměstí stala v zásadě past pro řidiče i chodce. Z osy Strakonická - Dobříšská - Strahovský tunel - Prašný most - Jugoslávských partyzánů se v zásadě stala nová severojižní magistrála. Dopravy přibylo také na Patočkově, po ukončení uzavírky Plzeňské se zde ale situace lepší,“ přibližuje Filler.

Okolí Prašného mostu je zasaženo výjezdem z Blanky a situace je zde podstatně horší.
dopravní expert Vratislav Filler

Dopravní situaci, konkrétně v ulicích Argentinská, Povltavská, V Holešovičkách a Milady Horákové, jsme sami zmapovali. Pro srovnání jsme použily záběry z 25. září a 23. října, aby bylo jasně vidět, jak se doprava za téměř měsíc změnila.

„V Argentinské se zpočátku ulehčilo a vůbec by nevadilo ubrat tam v řazení nějaké pruhy. Situaci mohla ovlivnit před několika dny zahájená oprava tramvajové trati na Hlávkově mostě. V Povltavské se místy nově tvoří kolony, což se předpokládalo. Naštěstí je to mimo zástavbu, což je v zásadě dobře,” zhodnotil expert.

„Týká se to i ulice V Holešovičkách, kde se sice provoz stal zpočátku plynulejším, protože se doprava více rozkládá na most Barikádníků a do Blanky. Aby se ale situace nezhoršila, bylo by dobré umístit směrem do centra semafor, který kolony vysune nad Vychovatelnu. Na ulici Milady Horákové se situace výrazně zlepšila na Letné. Okolí Prašného mostu je ale zasaženo výjezdem z Blanky a situace je zde podstatně horší,“ doplnil.

Výběr článků

Načítám