Hlavní obsah

Tunel Blanka byl po poledni v plném provozu

V pražském tunelu Blanka byl v úterý zhruba půl hodiny po poledni obnoven plný provoz. Omezení dopravy způsobily v úterý po 19. hodině problémy na bezpečnostních zařízeních a kamerovém systému. Komplex byl uzavřen celou noc až do půl deváté ráno, kdy byl otevřen s omezením rychlosti na 50 kilometrů v hodině místo běžných 70.

BEZ KOMENTÁŘE: Doprava v okolí tunelu Blanka ve středu ránoVideo: Pavel Jaňurek, Novinky

Článek

Všechny závady se podařilo odstranit dopoledne a nyní systémy fungují normálně, uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Uzavření komplexu způsobilo v hlavním městě značné dopravní problémy. Šlo o největší výpadek od zprovoznění Blanky v roce 2015.

Kamerový systém spadl

V tunelech přestal fungovat jak kamerový, tak bezpečnostní systém. Podle Technické správy komunikací (TSK) bylo příčinou vyhoření síťového přepínače. Všechny závady byly odstraněny zhruba v poledne. Následně tunely projížděly hlídky společnosti Satra, která se o provoz tunelu stará.

Zaměstnanci firmy kontrolovali a zkoušeli všechna zařízení, zda správně fungují. Provoz byl v té době stále v provizorním režimu. Firma zároveň zjišťuje příčiny poruchy. Jednou z možných příčin mohlo být stáří, domnívá se šéf Satry Alexandr Butovič.

Tunely byly uzavřeny celou noc až do 8.30, kdy se podařilo zprovoznit kamerový systém. Situace výrazně zkomplikovala dopravu v ranní špičce. Na příjezdových komunikacích se tvořily dlouhé kolony, objízdná trasa přes Letnou se ucpala. Zdržení nabíraly i autobusy MHD. V úterý večer byla zhruba na hodinu také přerušena doprava v tunelu Mrázovka a Strahovském tunelu.

TSK mrzí, že řidiči stáli v kolonách

Kamerový systém je z bezpečnostních důvodů nezbytný pro to, aby řidiči mohli do systému tunelů vjet.

„Jestliže do tunelu ani nevidíme, při jakékoliv nehodě nebo i jen zastavení auta bychom nebyli schopni včas zareagovat, zastavit provoz, případně poslat na místo hasiče a záchranáře. V tak specifickém prostoru, jakým tunel je, jde v prvé řadě o bezpečí lidí, i když nás velmi mrzí, že řidič ráno stáli v kolonách. Ale šlo i o jejich bezpečí,” řekl šéf TSK Petr Smolka.

Dodal, že firma bude po dodavateli technologií požadovat návrh řešení, které by zamezilo možnému opakování situace v budoucnosti.

Komplex Blanka, složený z Brusnického, Dejvického a Bubenečského tunelu, spojuje velkou část města od Troji po Smíchov. Aktuální výpadek byl největší od spuštění komplexu v roce 2015, v minulosti se podle Dolínka v případě výpadku kamer podařilo tunel zprovoznit v řádu minut, maximálně do hodiny.

Související články

Výpadek kamer uzavřel tři pražské tunely

Dopravní kamery a zabezpečovací zařízení v pražském tunelu Blanka v úterý vpodvečer přestaly fungovat a tunel musel být uzavřen. V důsledku poruchy v Blance...

Výběr článků

Načítám