Článek
Všechny závady se podařilo odstranit dopoledne a nyní systémy fungují normálně, uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Uzavření komplexu způsobilo v hlavním městě značné dopravní problémy. Šlo o největší výpadek od zprovoznění Blanky v roce 2015.
Kamerový systém spadl
V tunelech přestal fungovat jak kamerový, tak bezpečnostní systém. Podle Technické správy komunikací (TSK) bylo příčinou vyhoření síťového přepínače. Všechny závady byly odstraněny zhruba v poledne. Následně tunely projížděly hlídky společnosti Satra, která se o provoz tunelu stará.
Zaměstnanci firmy kontrolovali a zkoušeli všechna zařízení, zda správně fungují. Provoz byl v té době stále v provizorním režimu. Firma zároveň zjišťuje příčiny poruchy. Jednou z možných příčin mohlo být stáří, domnívá se šéf Satry Alexandr Butovič.
Tunely byly uzavřeny celou noc až do 8.30, kdy se podařilo zprovoznit kamerový systém. Situace výrazně zkomplikovala dopravu v ranní špičce. Na příjezdových komunikacích se tvořily dlouhé kolony, objízdná trasa přes Letnou se ucpala. Zdržení nabíraly i autobusy MHD. V úterý večer byla zhruba na hodinu také přerušena doprava v tunelu Mrázovka a Strahovském tunelu.
TSK mrzí, že řidiči stáli v kolonách
Kamerový systém je z bezpečnostních důvodů nezbytný pro to, aby řidiči mohli do systému tunelů vjet.
„Jestliže do tunelu ani nevidíme, při jakékoliv nehodě nebo i jen zastavení auta bychom nebyli schopni včas zareagovat, zastavit provoz, případně poslat na místo hasiče a záchranáře. V tak specifickém prostoru, jakým tunel je, jde v prvé řadě o bezpečí lidí, i když nás velmi mrzí, že řidič ráno stáli v kolonách. Ale šlo i o jejich bezpečí,” řekl šéf TSK Petr Smolka.
Dodal, že firma bude po dodavateli technologií požadovat návrh řešení, které by zamezilo možnému opakování situace v budoucnosti.
Komplex Blanka, složený z Brusnického, Dejvického a Bubenečského tunelu, spojuje velkou část města od Troji po Smíchov. Aktuální výpadek byl největší od spuštění komplexu v roce 2015, v minulosti se podle Dolínka v případě výpadku kamer podařilo tunel zprovoznit v řádu minut, maximálně do hodiny.