Článek
„Provozujeme třicet parciálních trolejbusů. Ty jsme však doposud využívali především při výlukách. Tento pilotní projekt nám ukáže, zda a za jakých podmínek můžeme vozy nasazovat i na běžné linky,“ řekl po zkušebních jízdách ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Trasa z Bystrce na Sadovou a do Soběšic je podle něj z hlediska poměru cesty na trakčním vedení a mimo něj ideální.
„Během cesty z Bystrce se baterie nabijí, od Semilassa (kulturní centrum – pozn. red.) pak vozy budou pokračovat po trase současné linky 43 a využívat elektrickou energii z baterií. Interní testy nám ukázaly, že i přes kopcovitý terén v této oblasti bude po cestě do Soběšic a zpět do Králova Pole kapacita baterií ještě na dvaceti procentech, což pro jízdu i s rezervou stačí. Po připojení na trakční vedení se pak baterie opět během cesty do Bystrce dobije na sto procent,“ dodal Havránek.
Jak doplnila Markéta Vaňková (ODS), primátorka Brna, parciální trolejbusy představují z hlediska ekologizace městské hromadné dopravy ideální řešení. „Na rozdíl od dieselových autobusů jsou zcela bezhlučné a bezemisní, tím zvyšují kvalitu života ve městech,“ konstatovala.
Dopravní podnik plánuje do budoucna stejným způsobem obsluhovat i další části Brna. „Nabízí se oblast Slatiny, Černovické terasy a letiště, výhledově také linka 67. Spolu s vedením města Brna také nyní prověřujeme variantu rozdělení okružních linek 44 a 84, které by mohly být obsluhovány parciálními trolejbusy,“ vysvětlil Havránek.
Pravidelná linka začne na trase jezdit 27. dubna.