Článek
Dynamické zkoušky probíhají již od středečního večera. V různých rychlostech tak na Trojský most střídavě najíždějí auta a tramvaje. Auta se míjejí a také ve vysoké rychlosti brzdí. V nočních hodinách pak je mostní konstrukce vystavena zatěžkávacím zkouškám, při nichž stavaři na most pouští vozidla naložená kamením.
Podle Metrostavu je stavba dokončena. Most by se tak měl autům a tramvajím otevřít už 6. října letošního roku. Vše bude záviset především na rozhodčím soudu, který by měl v září rozhodnout o tom, kolik Praha Metrostavu za most zaplatí.
Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma, měl původně sloužit už v roce 2011. Jeho dlouho očekávané otevření ale Praha několikrát odložila. Poslední odklad je kvůli problémům s instalací technologií.
Termín zprovoznění není zatím znám, podle firmy ČKD Praha DIZ se však mluví o dubnu příštího roku. Celý komplex přitom původně měl být otevřen už letos v květnu.