Článek
„V tuto chvíli své pochody končíme. Pane primátore Svobodo, pane náměstku Hřibe, teď je řada na vás!“ uvedla mluvčí v prohlášení. Pochody se nejprve inciativa dožadovala omezení rychlosti v Praze na 30 km/h, od toho pak ustoupila a začala poukazovat, že se nedějí dávno připravená opatření ke zklidnění magistrály, také na klimatický plán Prahy.
Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) uvedl, že při omezení rychlosti na 30 km/h by v Praze nastal dopravní kolaps.
Holcnerová připomněla, že město se pokusilo loni pochody zakázat a řešil je soud. Rozhodl nejednoznačně, protesty povolil, Poslední generaci ale omezil v protestu jen na jeden pruh a zakázal blokovat celou magistrálu.
„Zabránili jsme protiústavnímu omezení práva na protest. Soud rozhodl, že magistrála nepatří jen autům. Kdokoli zde může uspořádat veřejné shromáždění a projevit svůj názor,“ konstatovala Holcnerová.
Po rozhodnutí soudu ale intenzita protestů klesla. Poslední větší byl loni 3. října a organizátoři v něm upustili od happeningu před Národním muzeem.
Jeden pruh si vezměte, ale blokáda celé magistrály nepřipadá v úvahu, rozhodl pražský soud
Pražská koalice, zejména Spolu (ODS, TOP 09, KDU-ČSL) s Piráty, se nyní pře o takzvanou parkovací reformu, kterou připravil primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti), a také o zpoplatnění průjezdu Starým Městem a Malou Stranou. Změny v systému a zdražení parkování mají pomoci dopravu zklidnit, zamezit také zpožďování tramvají v centru kvůli autům na kolejích. Zároveň se uvnitř koalice diskutuje o zdražení MHD.
„Jako koalice jsme se zavázali zreformovat zóny placeného stání a řešit dopravní zátěž v centru Prahy. V obou oblastech je zřejmé, že pokud se nic nezmění, situace se vymkne kontrole,“ napsal Hřib na sociální síti.