Článek
„S aktuální situací je na prvním místě vše, co nás udrží zdravými. Například podložky na jógu nebo domácí cvičení. Samozřejmě designové, aby nás cvičení bavilo, a vyrobené z recyklovaných netoxických materiálů. Dále přírodní výživové doplňky na posílení imunity a psychického zdraví,“ shrnula pro Právo aktuálně nejžádanější položky Petrana Šagúlová, hlavní nákupčí e-shopu Vemzu.cz, který v Česku prodává exkluzivní značky z celého světa.
„Když nyní trávíme více času doma, je velmi populární domácí wellness. Tedy je velký zájem o difuzéry, éterické oleje anebo solné lampy,“ dodala.
Pohodlí a příroda
O co přesně je v posledních týdnech největší zájem, pokud jde o zdraví, prozradil mluvčí lékárenské sítě Dr. Max.
„Zájem byl zejména o voltaren, kde byla poptávka skutečně vysoká a dá se zřejmě vztáhnout k vánočním dárkům. Vysoko se držely vitaminové přípravky, obzvláště s vitaminy C a B a minerály související s imunitou. Rovněž lidé kupovali ve velkém ochranné prostředky, hlavně respirátory FFP2, pak kloubní výživu a nosní spreje,“ vyjmenoval Michal Petrov, mluvčí sítě lékáren.
Megaplán Netflixu. Nový film každý týden
„V oblečení to vyhrávají hlavně pohodlné kousky. Tepláky a mikiny ve všech odstínech šedé si oblíbili snad všichni a nosí je i mimo domov. Dalším nepřehlédnutelným trendem jsou široké kalhoty, oversize košile a vše, co je manšestrové. Největším hitem je rozhodně mohutná kožená kotníková obuv. V létě ji vystřídají hlavně klasické siluety tenisek,“ popisuje nákupčí.
Dalo by se říct, že módním trendem letošního roku je kromě domácího pohodlí klasika, která bude trendem i v budoucnu, kdy se život vrátí do normálu.
Na nákup knih přes internet si lidé nezvykli
„Změny, které loňský rok přinesl, se odrazily i v našich šatnících. Zákazníci stále mají chuť nakupovat, ale nyní přehodnocují každý nákup a vidí ho jako investici do budoucích let. Chtějí si proto pořídit kvalitní kusy odolné vůči času a nebojí se za ně utratit více než dříve,“ hodnotí preference zákazníků Eva Balaštíková, manažerka módního e-shopu Answear.
Domov si nyní většina lidí přibližuje přírodě, tedy tomu, co je za dveřmi, kam poslední měsíce chodíme méně než kdy jindy.
Padl další rekord, Češi loni utratili v e-shopech přes 200 miliard korun
„V nábytku dominují zemité barvy, přírodní motivy a oblé tvary. Když už se z domu moc nepohneme, mělo by to tam být hlavně útulné, příjemné a praktické. V roce 2021 budou v interiérech velkou roli hrát i pokojové rostliny. Čím víc a čím zelenější, tím lépe,“ dodala Šagúlová s tím, že jejich portál prodává i designový nábytek a kosmetiku.
„V kosmetice jsou největšími hity face rollery (masážní váleček na obličej, pozn. red.) a nástroje pro masáž kůže a uvolnění napjatých svalů. Stále víc letí přírodní netoxická kosmetika, a ještě lépe, když je vyrobená lokálně. V dekorativní kosmetice vsází ženy hlavně na přirozenost,“ doplnila nákupčí.