Hlavní obsah

Třebíč je o krok blíž „průchvatu“, kritici této varianty se odvolají

Třebíč

Druhé největší město Vysočiny Třebíč je o krok blíž výstavbě obchvatu. Krajský úřad vydal minulý týden – zatím nepravomocné – územní rozhodnutí pro stavbu, jež má odlehčit hustému provozu na stávající silnici I/23.

Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Plánovaný obchvat Třebíče měří bezmála šest kilometrů

Článek

„Stavbu obchvatu s odhadovanou cenou čtyři a čtvrt miliardy korun bychom chtěli zahájit nejpozději do tří let a do provozu ji uvést v roce 2030,“ oznámil Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Pro stát, kraj i Třebíčsko jde o jednu z klíčových investic, jejíž důležitost spojují s rozšířením jaderné elektrárny Dukovany.

Ředitelství silnic a dálnic má už od začátku letošního roku souhlasné závazné stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu na životní prostředí. „Vydání územního rozhodnutí je dalším důležitým krokem směřujícím k fyzickému zahájení prací,“ doplnil Jan Rýdl.

Na postavení obchvatu v Česku nestačí ani 22 let. Doprava v Kralupech bude kolabovat dál

Domácí

Plánovaný obchvat, jež podle ŘSD vyvede dopravu výrazně mimo zastavěné území, bude dlouhý bezmála šest kilometrů. Jeho součástí bude devět mostů, tři mimoúrovňové křižovatky, jeden tunel a jedna lávka.

Kritici chtějí velký obchvat

Plánovaná varianta však má v Třebíči řadu kritiků, kteří v minulosti zorganizovali i petici a úřadům neustále podávají další připomínky. „K tomuto procesu jsme dávali námitky už mnohokrát a podáme je i nyní, až prostudujeme těch 180 stran dokumentu. Určitě nebudeme jediní, kdo se odvolá,“ reagoval na zprávu o územním rozhodnutí Jaromír Barák, předseda spolku Obchvat Třebíče a lídr opozičního uskupení Třebíč občanům.

Kritici prosazují velký obchvat, který nezasáhne místní část Borovina a další lokality. Navrhovanou variantu ironicky označují jako „průchvat“.

„Považujeme to za naprostý nesmysl a poškození značné části Třebíče. Je to podobné, jako když komunisté zničili průtahem centrum města,“ porovnává Barák.

Pomůže přetíženému centru, souhlasí starosta

Naopak vedení města s navrhovanou variantou souhlasí.

„Obchvat je pro Třebíč velmi důležitý. Pomůže s tranzitní dopravou a uleví přetíženému centru města. Vzhledem k plánovanému rozvoji Třebíče a očekávanému nárůstu dopravy, zejména po dostavbě nových bloků v Dukovanech, je obchvat nezbytný pro udržení dopravní situace v Třebíči,“ vyjádřil se starosta Pavel Pacal (Pro Třebíč).

Obchvat u Budějovic finišuje i s tunelem u Pohůrky

Domácí

Výběr článků

Načítám