Článek
„Ty částky ještě nejsou přesné, protože se budou řešit některé varianty v jednotlivých úsecích,” upozornil premiér. Některé části by se mohly začít stavět již v roce 2019. Pro stavbu jsou již alokovány prostředky v příslušném operačním programu z fondů EU.
„Jsem ráda, že jsme se již dopracovali k nějakému hmatatelnému datu,” uvedla Krnáčová, podle níž je spojení metropole a letiště „státní stavbou”.
Dvoukolej. elektrifik. želez. spojení Prahy a letiště VH je vládní priorita. První úseky se mohou začít stavět 2019, dokončení celku 2023-24
— Bohuslav Sobotka (@SlavekSobotka) 6. června 2016
Jako problematický se jeví úsek mezi Dejvickou a Veleslavínem, který by měl být veden tunelem, nicméně Evropská komise prostřednictvím své poradenské organizace upozornila, že je příliš drahý a měl by být postaven levněji.
Jak již před časem uvedla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), tunelové vedení navyšuje investiční náklady oproti variantě plně povrchové o víc než tři miliardy korun. [celá zpráva]
Peníze bychom sehnali, věří ministr
Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) dodal, že se ČR pokusí dosáhnout schválení podpovrchové varianty nebo sehnat dodatečné peníze na financování úseku.
Související témata:
„Spojení Veleslavín - Ruzyně by mohlo být dřív něž v roce 2024 a já doufám, že se nám podaří EK přesvědčit, že to není politické rozhodnutí, ale něco, co město a my všichni potřebujeme,” dodal ministr.