Článek
„V případě, že nenastanou žádné technické komplikace, vrátíme provoz tramvají na most od začátku ranního provozu 3. března. Je důležité opět propojit Prahu 7 a 8,” řekl Dolínek. Automobily by se měly na most vrátit později.
Technická správa komunikací (TSK) nyní nechává podepřít ty části mostu, které jsou v nejhorším stavu. Po dokončení prací a návratu MHD vznikne expertní skupina, která bude řešit, nejen co s Libeňským mostem dál, ale situaci mostů v Praze obecně.
Co s mostem
Ministerstvo kultury v pondělí oznámilo, že vydalo rozhodnutí k budoucnosti Libeňského mostu v Praze. Plyne z něj, že most není kulturní památkou, což by eventuálně umožnilo jeho zbourání a stavbu nového přemostění. Verdikt zatím není pravomocný. [celá zpráva]
Na tom, zda most opravit, nebo postavit nový, se městští politici neshodují. Mezi zastánce stavby nového mostu patří primátorka Adriana Krnáčová (ANO) nebo starosta Prahy 8 Roman Petrus (ČSSD), kteří takovou variantu považují za ekonomicky výhodnější. Rekonstrukci mostu obhajuje starosta Prahy 7 Jan Čižinský (KDU-ČSL/Trojkoalice), který považuje dříve připravený projekt za nerealizovatelný, a místostarosta stejné městské části Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice).
Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 miliónů korun. Praha již v minulosti měla plán na zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 miliónů korun. Tuto možnost odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.