Článek
Po změně volali lidé často. Kritizovali podélné sezení, špatně omyvatelné polstrované sedačky nebo malý prostor pro nohy. Cílem změn je i větší prostor pro pohyb cestujících uvnitř, který také umožní rychlejší vystupování a nastupování do tramvaje.
„Podélné sezení v tramvajích našim cestujícím nevyhovuje a ve vozech často dochází ke konfliktům sedících a stojících pasažérů,” řekl Novinkám náměstek primátorky Petr Dolínek. Město a dopravní podnik plánují sledovat, zda veřejnost změny přivítá. Podle toho se rozhodne o případné sériové úpravě.
V rámci úprav se konkrétně přeorganizovalo uspořádání sedadel v třetím a pátém článku tramvaje z podélného sezení na příčné. Lavice naproti sobě se zrušily a nahradily klasickými sedačkami, jako je to u ostatních tramvají.
Vzorem pro úpravu byl interiér tramvaje typu 13T, která jezdí v Brně. I tam totiž v minulosti řešili stejný problém. V Brně se však upravené vozy dodaly z prvovýroby, a tudíž nebyly dodatečně upravovány.
Hlavně na linkách 3 a 17
Tramvaje 14T upravené v pražské Hostivaři budou přiděleny do vozovny Kobylisy. „Budeme se s nimi setkávat zejména na linkách č. 3 a 17,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Prototypová celková úprava jedné tramvaje přišla dopravní podnik na 2,6 miliónu korun.
Vyhodnocení spokojenosti cestujících s novými změnami má být provedeno koncem června.
Tramvaje museli odstavit
Celkem 60 tramvají „Porsche“ nakoupil DPP v letech 2006 až 2010. Před dvěma lety však musel všechny odstavit z provozu kvůli poruchám. Problémy způsobily trhliny na konzolách určených k uchycení táhel, která vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly.
Dopravní podnik desítky tramvají opravuje sám podle instrukcí výrobce Škoda Transportation, protože už nebyly v záruce.
„Postupně procházejí opravou. V tuto chvíli jich je nasazeno do provozu dvanáct. Zbytek tramvají čeká na kapacity v opravnách. Stíháme opravit tak dvě tramvaje měsíčně,“ doplnil generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.