Hlavní obsah

Tramvaj Porsche se dočkala změn, kritizovaná sedadla byla vyměněna

Novinky, mak
Praha

Interiér tramvaje typu 14T označované často jako Porsche se převlékl do nového kabátu. Změna se týká především sedadel a jejich uspořádání. S inovací přišel pražský dopravní podnik (DPP), který chce cestujícím uvnitř vozu usnadnit pohyb. Kromě toho se tramvaje dočkaly nového laku.

Tramvaj 14T Porsche se dočkala změnVideo: Novinky

Článek

Po změně volali lidé často. Kritizovali podélné sezení, špatně omyvatelné polstrované sedačky nebo malý prostor pro nohy. Cílem změn je i větší prostor pro pohyb cestujících uvnitř, který také umožní rychlejší vystupování a nastupování do tramvaje.

„Podélné sezení v tramvajích našim cestujícím nevyhovuje a ve vozech často dochází ke konfliktům sedících a stojících pasažérů,” řekl Novinkám náměstek primátorky Petr Dolínek. Město a dopravní podnik plánují sledovat, zda veřejnost změny přivítá. Podle toho se rozhodne o případné sériové úpravě.

V rámci úprav se konkrétně přeorganizovalo uspořádání sedadel v třetím a pátém článku tramvaje z podélného sezení na příčné. Lavice naproti sobě se zrušily a nahradily klasickými sedačkami, jako je to u ostatních tramvají.

Vzorem pro úpravu byl interiér tramvaje typu 13T, která jezdí v Brně. I tam totiž v minulosti řešili stejný problém. V Brně se však upravené vozy dodaly z prvovýroby, a tudíž nebyly dodatečně upravovány.

Hlavně na linkách 3 a 17

Tramvaje 14T upravené v pražské Hostivaři budou přiděleny do vozovny Kobylisy. „Budeme se s nimi setkávat zejména na linkách č. 3 a 17,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Prototypová celková úprava jedné tramvaje přišla dopravní podnik na 2,6 miliónu korun.

Vyhodnocení spokojenosti cestujících s novými změnami má být provedeno koncem června.

Tramvaje museli odstavit

Celkem 60 tramvají „Porsche“ nakoupil DPP v letech 2006 až 2010. Před dvěma lety však musel všechny odstavit z provozu kvůli poruchám. Problémy způsobily trhliny na konzolách určených k uchycení táhel, která vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly.

Dopravní podnik desítky tramvají opravuje sám podle instrukcí výrobce Škoda Transportation, protože už nebyly v záruce.

„Postupně procházejí opravou. V tuto chvíli jich je nasazeno do provozu dvanáct. Zbytek tramvají čeká na kapacity v opravnách. Stíháme opravit tak dvě tramvaje měsíčně,“ doplnil generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Výběr článků

Načítám