Článek
Ťok připomněl, že přejezdy na koridorech jsou zabezpečeny v souladu s předpisy, nicméně resort by na nich případně rád udělal další opatření, jako je montáž čidel, která by odhalila překážku na přejezdu a umožnila vlak zastavit.
Úpravy přejezdů by se možná daly částečně financovat i z evropských dotací. Vybavení jednoho přejezdu podobnými čidly resort odhaduje na 200 až 500 tisíc korun.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Závory jsou dole 9,5 hodiny
Ministr zmínil, že mezi Prahou a Ostravou je 88 přejezdů a na některých z nich mají vlaky povoleno projíždět i 160kilometrovou rychlostí.
Koridorem denně projede více než 300 vlaků, což má za následek, že přejezdy jsou až 9,5 hodiny neprůjezdné se sklopenými závorami, respektive s blikajícím výstražnými světly.
Vyšší pokuty
Ministr rovněž zmínil možnost vybavit přejezdy kamerami, které by v případě zaznamenání přestupku automaticky odesílaly registrační značku vozidla a řidiče by bylo možné pokutovat. Ťok dodal, že pokuty za závažné přestupky nejen na přejezdech jsou podle jeho názoru velmi nízké a měly by se výrazně zvýšit. Nyní je možná pokuta 2500 korun.
O konkrétní vyšší částce za projetí přejezdu na červenou Ťok nemluvil. Zmínil případnou pokutu pro provozovatele vozidla až ve výši 100 000 korun za to, když řidič opustí kamión na přejezdu. Řidič by podle jeho názoru mohl být sankcionován 50 000 korunami.
Dalším možným opatřením je podle ministra úprava přejezdů, kde jsou na každé straně dvě závory proti sobě. Nejprve by se měly zavírat ty na vjezdové straně, aby řidič, který by se případně ocitl na kolejích, mohl přejezd snadněji opustit.
Nehodu, při níž vlak ve Studénce narazil na přejezdu do kamiónu, nepřežili tři lidé a skoro 20 jich bylo zraněno. Soud poslal do vazby polského řidiče kamiónu, který vjel na přejezd, přestože už svítila červená světla. Padesátiletému muži hrozí za obecné ohrožení z nedbalosti tři až deset let vězení.