Článek
„Tahle zpráva se nám nepíše vůbec jednoduše a upřímně jsme si před otevřením vůbec nemysleli, že s něčím takovým budeme muset vůbec někdy přijít,“ napsalo vedení bistra v úvodu a doplnilo, že cítí potřebu vyjádřit se k přístupu některých rodičů k chování jejich dětí.
„Cílem bylo vytvořit místo, kde se bude každý cítit příjemně. Jak s dětmi, tak i bez,“ píše se dále ve zprávě, v níž vedení podniku upozorňuje, že dětský koutek nerovná se automaticky herna, kde by se ratolesti mohly vyblbnout. „Jsme primárně bistro, jehož bonusem je, že se rodič může v klidu najíst a vypít si kávu, zatímco se jeho dítě zabaví v dětském koutku,“ napsali.
Neukázněné a ukřičené děti mohou podle vedení odradit návštěvníky, kteří do bistra přicházejí za odpočinkem, klidnou prací či učením. „Několikrát jsme museli prosit rodiče, aby své děti ukáznili, protože rozjívené chování svých dětí ignorovali. No řekněte, nechali byste své děti doma křičet, ničit hračky či je po sobě či jiných dětech házet? Tak proč je necháte to dělat v bistru?“ zoufá si podnik.
Kočičí kavárna v Plzni řeší rozjívené děti, možná jim zakáže vstup
Přes neustálé napomínání rodičů skončilo pět hraček rozbitých a pod jedním ze stolů se našel velmi neočekávaný dáreček – špinavá plenka. „Na toaletách máme k dispozici přebalovací pult, proto bychom ocenili, kdybyste své děti přebalovali výhradně tam,“ uvádí se ve vzkazu hostům.
Majitelé zároveň dodávají, že nechtějí působit nevděčně a že jsou za návštěvníky s dětmi rádi. „To, že jsme baby friendly, ale přeci neznamená, že v bistru děti vypustíte a dále neřešíte, jak se chovají a co dělají,“ uvádějí s tím, že už zaznamenali zákazníky, kteří kvůli neukázněným a všude létajícím dětem přestali do podniku chodit.
Stanovisko podpořili
Komentující se pod příspěvkem většinově shodli, že špatné chování dětí jde na vrub rodičů a bistro se nemá zač omlouvat. Někteří pak potvrdili, že byli při návštěvě svědky hrůzného chování. „Byla jsem docela vyděšená z toho, co tam ostatní rodiče dovolí svým ratolestem,“ napsala jedna z uživatelek.
Obdobný případ řešilo loni další pražské bistro, Marthy’s Kitchen, které kvůli problémům s dětmi zavedlo speciální pravidla. „Nepřejeme si, aby vaše dítě rušilo křikem, pláčem nebo pobíháním naše hosty,“ napsalo tehdy vedení podniku. Na internetu se posléze rozproudila vášnivá debata.