Hlavní obsah

Terminál vysokorychlostní trati pod Řípem. Železnice ukázaly, jak by mohl vypadat

Roudnice nad Labem

Správa železnic (SŽ) se ve čtvrtek pochlubila dopracovanou studií již druhého terminálu vysokorychlostní železnice. Vzniknout by měl v Roudnici nad Labem v rámci VRT Podřipsko z Prahy do Lovosic.

Foto: Správa železnic

Návrh terminálu vysokorychlostní trati v Roudnici nad Labem

Článek

První z terminálů vysokorychlostní železnice, který byl představen již před několika lety, by měl vzniknout nedaleko Nehvizd na východním okraji metropole jako součást VRT Polabí.

Foto: Twitter Jiří Svoboda

Architektonická studie na terminál Roudnice n/L

Studii roudnického terminálu, kterou připravili vítězové architektonické soutěže z kanceláře Rusina Frei architekti, zveřejnil na Twitteru šéf Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda.

„Chtěli jsme, aby terminál a přilehlá údržbová základna co nejvíce splynuly s krajinou Podřipska. Jsem rád, že se to architektům a dalším odborníkům povedlo,“ uvedl ke studii.

Foto: Twitter Jiří Svoboda

Terminál má podle studie co nejvíce splynout s krajinou Podřipska

Návrh architektů Martina Rusiny a Martina Freie byl jako vítězný vybrán již loni na jaře a nyní byla představena jeho finální podoba.

Trať by měla spojit Prahu, Ústí nad Labem a německé Drážďany, přičemž stavba by podle odhadů mohla začít nejdříve v roce 2027. Její součástí mají být i dva tunely - pod oblastí Českého středohoří a pod Krušnými horami.

Vysokorychlostní železnice má v budoucnu vést nejen mezi Prahou a Drážďany, ale i mezi Prahou a Brnem a koridorem mezi Ostravou a Prosenicemi. Prozatím probíhají projekční práce prvních úseků. Stavba vysokorychlostních tratí má přijít na stovky miliard korun.

Obce se bouří proti plánované vysokorychlostní trati

Domácí

Výběr článků

Načítám