Hlavní obsah

Dopravní podnik znovu vybral vítěze stavby části metra D, je jím opět Subterra

Aktualizováno

Pražský dopravní podnik (DPP) znovu vyhodnotil tendr na stavbu druhé části metra D a vybral vítěze zakázky, kterým se opět stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou zhruba 30 miliard korun bez DPH, sdělil vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík.

Foto: Stanislava Benešová, Novinky

Práce na staveništi mezi budoucími stanicemi Pankrác D a Olbrachtova

Článek

Úterní rozhodnutí představenstva dopravního podniku o dodavateli stavby druhého úseku linky mezi stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory bylo podle jeho tiskové zprávy jednomyslné. Nabídka Subterry obsahuje částku téměř 30 miliard korun bez DPH. Na druhém místě pak skončila nabídka společnosti Strabag, která podle Transparency International uvedla částku 30,7 miliardy korun.

Soutěže se účastnila tři sdružení firem, nabídku sdružení Porr, Vinci a Marti (PVM) dopravní podnik dříve vyloučil. Spor pak skončil u antimonopolního úřadu. Ten podle dopravního podniku vede už poslední řízení, řeší v něm právě vyloučením sdružení PVM.

Po prvním výběru zakázal antimonopolní úřad předběžným opatřením dopravnímu podniku podepsat se Subterrou smlouvu. Podnik proto zrušil výběr vítěze a nabídky znovu posuzoval. Objevily se totiž informace o nepravdivých údajích v referencích.

„K novým skutečnostem, které vzešly z podaných námitek, si dopravní podnik zajistil nové podklady a informace. Na základě mimořádně detailního prověřování nabídek dodavatelů a dalších expertních a právních analýz pak ve věci znovu rozhodl,“ uvedl v úterý šéf podniku Petr Witowski.

Původně se počítalo s dokončením stavby v roce 2029, kdy má být také zprovozněn první úsek metra D, Pankrác ­ Olbrachtova. Řízení u antimonopolního úřadu však znamenalo prodlevu, dopravní podnik za termín zprovoznění označuje rok 2031.

Linka, pro niž se počítá s automatickými vlaky, má jezdit do Písnice na jihu Prahy, což je třetí úsek stavby. O něm dosud nebylo rozhodnuto, stejně jako o trase severně k náměstí Míru a dále.

Metro bez řidičů. Pražský dopravní podnik vypsal tendr za 86 miliard

Ekonomika

Výběr článků

Načítám