Hlavní obsah

Tendr na metro D byl v pořádku, rozhodl Nejvyšší správní soud. Eurovia s námitkami definitivně neuspěla

1:18
1:18

Poslechněte si tento článek

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost společnosti Eurovia CS na stavbu prvního úseku pražského metra na trase D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Firma zpochybnila zadávací podmínky ze strany pražského dopravního podniku.

Foto: Michaela Bartošová, Novinky

Prohlídka ražeb metra Pankrác D

Článek

Nejvyšší správní soud k verdiktu uvedl, že stejně jako před ním Krajský soud v Brně a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže „neshledal, že by tato společnost byla některou ze zadávacích podmínek nezákonně znevýhodněna“.

Lhůta k podání nabídek byla podle něj přiměřená, vítěz tendru nebyl zvýhodněn.

Firma neuspěla ani s námitkami na údajná další dílčí pochybení, jako byl například požadavek na doložení živnostenských oprávnění či požadavek na znalost českého jazyka u některých členů realizačního týmu.

První část úseku mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova buduje mezinárodní sdružení firem Subterra, Hochtief, Strabag a Ed. Züblin AG.

Kdy bude nová linka metra otevřena pro cestující, není jasné. Termín se stále posouvá, nyní se jako o optimistickém termínu hovoří o roku 2031. Momentálně se pracuje na přestupní stanici Pankrác.

Čtyři metry nad hlavou jim jezdí metro. Dělníci pracují na stavbě tunelu trasy D

Ekonomika

Výběr článků

Načítám