Článek
„Mě zajímá, jak bude DP fungovat dál. Nám nikdo nevrátí peníze, které odtekly, ale jde o to, jak bude fungovat dál, ročně jím protéká 17 až 22 miliard,“ řekl Svoboda.
Svoboda kritizoval odvolání ředitele Liche, protože dokázal několik důležitých kroků: „(DP) nebude muset odebrat od škody 35 tramvají, ale jen 17, a dohodlo se s dodavatelem podvozků (metra), které praskají, že ty opravy vezme na sebe.“
Na námitku, že tyto smlouvy ještě nejsou podepsány, Svoboda řekl, že neví, v jaké fázi dohoda je, ale že právě toto odvolání může ohrozit smlouvy: „V tuto chvíli ztrácíme peníze, které bychom ztrácet nemuseli.“
Dodal také, že odvolání zhoršilo vedení, protože nyní bude muset být opět vybrán ředitel, který bude mít funkci krizového manažera: „Klasické výběrové řízení - i dvouměsíční - je dlouhé a pro Dopravní podnik drahé. Dostali jsme se do situace, kdy máme definované problémy a naznačené řešení.“
Odvolání Liche bylo zvláštní, řekl Svoboda
Přitom se podle něj Dopravní podnik už dostával do situace, kdy by byl býval mohl začít výběr definitivního ředitele: „Protože došlo k zásadnímu zlepšení v hospodaření, byli jsme připraveni (uspořádat) výběrové řízení na definitivního manažera.“
Také si stěžoval, že o odvolání Liche nebyl informován: „Rozhodnutí dozorčí rady bylo přinejmenším zvláštní v tom, že neinformovali vedení a primátora.“
Dosazení Liche, kvůli němuž byl kritizován, hájil: „Věděli jsme, že Dopravní podnik je v obrovském ekonomickém problému a bylo jasné, že vzniká špatným ekonomickým řízením. Proto jsme reagovali řešením jmenovat krizového manažera s tím, že tam bude na půl roku, na rok.“
Přiznal, že Liche špatně komunikoval s dozorčí radou. Zároveň ale dodal, že s patnáctičlenným orgán se nedá tak jednoduše jednat.