Článek
Vedení Prahy začalo o prázdninách kritizovat obří plachtu s reklamou na Samsung, která byla na domu roky umístěna. Ta následně zmizela z popudu samotné propagované společnosti, provozovatel ale následně na dům umístil novou plachtu s fotografií Milady Horákové a poté nynější banner s Českou basketbalovou federací.
Podle svazu není propagace basketbalové federace, která provozuje veřejně prospěšnou činnost, reklamou ve smyslu příslušného zákona a nevztahuje se tak na ni ani pražská vyhláška. Navíc byla prý nabídnuta bezplatně.
Smlouva na reklamu v pražské MHD s firmou Rencar je neplatná, potvrdil odvolací soud
„Protože však cítíme snahu představitelů města Prahy, aby v ulici Boženy Němcové nebyla propagace žádná (tedy ani tato veřejně prospěšná), rozhodli jsme se ve spolupráci se společností Bigmedia vyjít Praze vstříc a na vlastní náklady propagaci České basketbalové federace odstranit,” řekl Pavlas.
Dva největší reklamní hříchy v Praze: LED obrazovka a obří plachta nad Nuselským mostem. Obrazovka je černá...
Zveřejnil(a) Hanka Trestikova dne Středa 5. srpna 2020
Dodal, že svaz je připraven zástupcům města naslouchat. „Deklarujeme připravenost ke konstruktivnímu dialogu, který by měl vést k jasným pravidlům provozování legální venkovní reklamy na území města Prahy,” zakončil. Reklama je nyní v Praze regulována v památkové rezervaci a částečně v Praze 2.
Praha se přes víkend zbavila dvou desítek nelegálních billboardů, které zaplavily město
Zákaz se týká například právě plachet, plakátů, bannerů či reklamních stojanů, ale i zvukové reklamy, reklamy na dopravních prostředcích, rozdávání letáků nebo reklamních převleků. Neplatí pro označení provozoven, pro reklamní zařízení a stavby definované stavebním zákonem ani pro reklamu, která je umístěna na základě smlouvy s městem či jiného zmocnění.