Článek
Na vývoji elektroformule pracují zhruba tři desítky studentů elektrotechnické a strojní fakulty ČVUT, veškeré díly si vyvíjejí sami. Pohon čtyřmi motory je největší novinkou letošního monopostu, která by měla pomoci při závodech.
„Na trati je hodně zatáček, takže auto musí být obratné a mít velké zrychlení," řekl Záruba.
Hbitosti by vedle čtveřice motorů mělo prospět také to, že je tento model o dvacet centimetrů kratší a o 4,5 kilogramu lehčí. Z nuly na 100 km/h by měl zrychlit za méně než tři sekundy.
Před letošní závodní sezónou, která začne v srpnu v Rakousku, bude zásadní vyladit vůz na co největší výkon. Při čtyřech motorech to nebude podle konstruktérů úplně jednoduché. Největším úspěchem loňské formule tohoto týmu bylo druhé místo na závodech v Itálii.
Na ČVUT vzniká vedle elektrické formule i vůz se spalovacím motorem. Oba studentské konstruktérské týmy fungují druhý rok odděleně, samy hledají sponzory a stavějí vlastní monoposty. Na mezinárodních závodech pak startuje přibližně 400 až 500 formulí se spalovacím a kolem 200 formulí s elektrickým motorem, které jsou klasifikovány odděleně.