Článek
Kromě toho České dráhy v rámci nových regulí nezajišťují při podobných haváriích náhradní dopravu, pokud vlak není ve stanici. Upozornila na to v pondělí televize Prima.
Vedení podniku se odvolává na bezpečnost cestujících. Jestliže by totiž některý z nich utrpěl mimo zastávku úraz, zodpovídaly by se z toho právě ČD.
"Podle nejnovějších pravidel musí být vlak na trati zajištěn a nesmí docházet k otevírání dveří. To znamená, že dveře soupravy jsou vždy zablokovány,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Cestující, kteří kvůli vlakové nehodě museli zůstat zavřeni zhruba dvě a půl hodiny v soupravě, však ČD zahlcují stížnostmi.
"Je to alibismus a nezodpovědnost zaměstnanců Českých drah. Aby nemuseli cokoliv řešit, prostě zavřou vlak,“ zlobil se například Václav Havlíček, který ve vlaku směřujícím z Rakovníka do Prahy uvízl a musel čekat, dokud policie případ nevyšetří.
Případ je podle náměstka generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery neobvyklý. "My jsme se s tím nesetkali, aby cestující byli tak dlouhou dobu po nehodě v soupravě, navíc, jak tvrdíte vy, pod zámkem,“ sdělil reportérovi televize Prima Kučera.