Článek
"Vlak Supercity 75 je odřeknut, minimálně v části trasy nepojede ani zpáteční spoj Supercity 74. Důvodem je porucha vlaku, který zůstal stát mezi Českou Třebovou a Brnem,“ řekl Právu výpravčí v Břeclavi.
Strojvedoucí pendolina se namísto stávky pokoušel vlak oživit, aby mohl pokračovat v cestě, nakonec ale musel kapitulovat.
Slováci fandili
Oproti předpokladům doznala malé změny i cesta vlaku Eurocity EC 170 z Budapešti do Prahy. Na konec stávky nevyčkalo ve slovenské pohraniční stanici Kúty, ale dojelo ještě do Břeclavi. "Dostali jsme doporučení, ať stávkujeme na našem území, tak jsem to ještě přivezl do Břeclavi," řekl strojvedoucí mezistátního expresu. "Slováci nám ale fandí, na mašinu mi uvázali modrou mašli, jako symbol solidarity,“ dodal.
Souhlas ale nenašel u skupiny studentů, kteří právě jeho vlakem chtěli cestovat. Stávku považovali za nesmysl, na který oni doplácí tím, že musí čekat. "To si nemůžete stávkovat ve svém volnu? Nám poplatky nevadí,“ argumentovali studenti. Na podporu stávky se za strojvedoucího naopak postavil jeden ze seniorů.
Rozdělení železničáři
Stávka opět rozdělila i železničáře mezi sebou. Historie posledních let, kdy požadavky dvou hlavních odborových centrál na železnici byly v protikladu, se opakovala. Odborový svaz železničářů (OSŽ) se nakonec rozhodl nestávkovat, Federace strojvůdců provoz zastavila.
"V depu panovala napjatá atmosféra, členové OSŽ jsou naštvaní na svoje vedení. V této stávce přeci nejde o situaci na dráze, ale o celou společnost. OSŽ měla podle většiny lidí měla stávku podpořit,“ řekl jeden z pracovníků depa. Podporu vyjádřil i slovenský strojvedoucí osobního vlaků do Kútů.
Přesně ve 14.15 se vlak Eurocity 170 do Prahy rozjel. Dokonce tak přesně, že jeden cestující se zapomněl v Břeclavi. Výpravčí proto ihned volal vlakovou četu, aby zajistila jeho věci.